Wykonawca Instalacji - Kto stwierdza czy naprawa jest na gwarancji
Witam, należę do zarządu wspólnoty i mam następujący problem.
W lutym tego roku w naszym 2 letnim bloczku doszło do awarii instalacji hydrantowej i ogrodowej. Skutkiem czego wspólnota wydała 30 tys. zł na naprawę.
Dopiero po opłaceniu faktury Administrator udostępnił nam dokumenty związane z ubezpieczeniem i awarią. Z dokumentów wynika że wykonawca instalacji odmówił praw do naprawy na gwarancji. A ubezpieczyciel stwierdził że to skutek mrozu i on od tego nie ubezpiecza.
Jedna z instalacji jest nieogrzewana a nasz administrator nie spuścił z niej wody na zimę(doszedłem drogą dedukcji). Mam takie oświadczenie wykonawcy instalacji w budynku. Pytanie nr 1: Czy w gestii administratora jest wykonanie takiej czynności jak spuszczenie wody z instalacji która jest narażona na zamarznięcie w zimę?(proszę o podpowiedź odnośnie przepisów które to regulują - bo nie wynika to bezpośrednio z umowy)
Druga kwestia to instalacja hydrantowa - ona jest podgrzewana w zimę ale również uległa awarii(zamarzła). Gwarant stwierdził że odmawia prawa do gwarancji bo instalacja poprzedniej zimy się nie zepsuła i nie wie dlaczego stało się to teraz.
Ponadto stwierdza że nie wie czy ta instalacja była włączona - i wyregulowana. Pytanie nr 2: Czy gwarant może odmówić naprawy w obrębie gwarancji jeśli wyżej opisana instalacja działała rok? I na kim ciąży konieczność dowiedzenia czy naprawa była gwarancyjna czy nie.
W razie czego z chęcią podam więcej szczegółów.
|