Pisać do gminy czy do zarządcy?
Dzień dobry. Moje pytanie wynika z zadanego kilka dni wcześniej. Otóż, czy pismo zobowiązujące właścicieli budynku, czyli gminę i wspólnotę, do wyremontowania dachu w kamienicy (stosunek właścicieli do najemców to 2:7) adresować do burmistrza, czy do zarządcy nieruchomości?
Mam tu dylemat, gdyż należałoby w tym piśmie zobowiązać obu uchylających się od tego właścicieli, tj. gminę i wspólnotę do podjęcia tej inwestycji. I tu mamy wskazanie na zarządce. Ale czy zarządca ma takie uprawnienia? I czy zechce wzywać ratusz do inwestycji, skoro MZB to spółka zależna od ratusza? I jeszcze jedno: zarządca od lat "spuszcza" temat, więc może lepiej słać do ratusza z pominięciem zarządcy. Ale w takim przypadku pismo należałoby skonstruować inaczej, bo gmina chyba nie może zobowiązać wspólnoty do remontu. A może się mylę? Proszę o podpowiedź.
|