Chciałabym prosić o poradę.
Sprawa wygląda tak: jestem najemcą mieszkania (w W-wie), które zostało mi dane w najem przez zakład pracy (instytucja publiczna) ok. 20 lat temu (umowa na czas nieoznaczony).
Po kilku latach zakład pracy oddał blok skarbowi państwa - nie informując o niczym najemców. W wyniku tego, podpisane zostały z najemcami nowe umowy (również na czas nieoznaczony), z tym, że jako strona pojawił się zarząd mienia skarbu państwa.
W ten oto sposób, pozbawieni zostaliśmy możliwości wykupu mieszkań z 95% bonifikatą (mieszkania zakładowe), a obecne warunki wykupu "dyktuje" wojewoda mazowiecki (w 2013 - bonifikata wynosi zaledwie 50%-60%). Dodam, że mieszkania zostały przeznaczone na sprzedaż zaledwie 2-3 lata temu, gdyż wcześniej informowano nas, że nie jest to możliwe z uwagi na nieuregulowaną sprawę gruntu.
1) czy można się gdzieś odwołać (wystąpić o interpretację przepisów prawa), w związku z tym, że mieszkanie było oddane w najem jako zakładowe?
2) czy można wystąpić gdzieś ze skargą, że z chwilą przekazania mieszkań nie poinformowano o tym najemców (tym samym nie zadbano o ich interes prawny i materialny)?
Wiadomo, że skarb państwa szuka każdej złotówki, więc warunki wykupu na tych zasadach - będą się tylko pogarszać.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.