Pomoc przy rozliczeniu kaucji
Witam potrzebuję pomocy, a w zasadzie rzetelnej informacji na temat zwrotu kaucji.
Sytuacja wygląda następująco:
30 Czerwca zakończyliśmy umowę najmu mieszkania, sporządziliśmy protokół odbioru mieszkania bez większych zastrzeżeń. W sierpniu jedna ze współlokatorek dostała maila o tym że zostawiliśmy uszkodzoną kabinę i celowo nie poinformowaliśmy o tym właściciela mieszkania. W dniu wczorajszym dostaliśmy maila z informacją o rozliczeniu nas, z kosztami wymiany drzwiczek kabiny oraz ceną za przejazd właściciela mieszkania z obecnego miejsca zamieszkania do Krakowa na kwotę 333zł. Do dnia dzisiejszego (tj. 08-11-2013) nie otrzymaliśmy zwrotu kaucji.
Moje pytania:
1) Czy jest jakiś termin w którym właściciel mieszkania ma zwrócić kaucję? Co się dzieje po przekroczeniu tej daty?
2) Zgłoszenie szkody nastąpiło praktycznie 2 miesiące po naszym wyprowadzeniu się, co prawda współlokatorka potwierdziła właścicielowi że coś było nie tak z kabiną, ale w naszej opinii wyglądało to na niewielką wadę, nie na usterkę - nie wymagającą wymiany drzwiczek kabiny prysznicowej - zapytałem w tej sprawie serwis producenta kabiny i otrzymałem odpowiedź, że to co jest widoczne na zdjęciach to nie jest uszkodzenie, a jedynie "Łącznik drzwi nie jest skręcony z profilem pionowym" (rozmowa przeprowadzona poprzez email, z załączonymi zdjęciami opisującymi problem). Teraz właściciel mieszkania chce nam potrącić 350zł z kaucji na rzecz nowych drzwiczek, oraz straszy nas że specjalnie wprowadziliśmy go w błąd nie informując o uszkodzeniu (co nie jest zgodne z prawdą - wolałbym żeby wszystkie najdrobniejsze uszkodzenia były od razu zapisane, a nie powodowały takie problemy). Jak mogę się przed czymś takim bronić?
3) Czy właściciel mieszkania może doliczyć sobie koszt przyjazdu na mieszkanie do rozliczenia? Powiedział mi że mógł nam jeszcze policzyć koszta dnia wolnego pracy.
|