KSM - rozliczenie za wodę z ryczałtu, brak informacji o utracie ważności wodomierzy - Forum Prawne

 

KSM - rozliczenie za wodę z ryczałtu, brak informacji o utracie ważności wodomierzy

Dzień dobry, 03.10.2022 dostałem telefon z Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, że moje wodomierze straciły ważność i żebym umówił się z technikiem na wymianę. Dwa dni później wodomierze zostały wymienione i myślałem, że sprawa jest już załatwiona. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane


Odpowiedz
 
01-11-2022, 14:36  
gondzik1075
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie KSM - rozliczenie za wodę z ryczałtu, brak informacji o utracie ważności wodomierzy

Dzień dobry,

03.10.2022 dostałem telefon z Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, że moje wodomierze straciły ważność i żebym umówił się z technikiem na wymianę. Dwa dni później wodomierze zostały wymienione i myślałem, że sprawa jest już załatwiona.
31.10.2022 dostałem rozliczenie za zużycie zimnej i ciepłej wody za okres od 01.07.2021 do 30.06.2022 w którym widnieje informacja, że wodomierze w moim mieszkaniu straciły ważność od 30.06.2021 w związku z tym zostałem rozliczony na podstawie ryczałtu a nie zużycia według wodomierzy.
Problem w tym, że kwota wyszła bardzo wysoka względem tego co powinienem zapłacić jeśli odczyt byłby z wodomierzy.

Pytanie z mojej strony. Skoro przez półtora roku nie byłem informowany przez spółdzielnię mieszkaniową, że wodomierze w moim mieszkaniu nie są ważne to czy mogę się odwoływać od rozliczenia mojego zużycia wody z ryczałtu? Na protokole wymiany wodomierzy mam spisany przez technika odczyt, który jest dwukrotnie niższy niż ten podawany w rozliczeniu z ryczałtu.
gondzik1075 jest off-line  
18-11-2022, 11:45  
Voronix
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: KSM - rozliczenie za wodę z ryczałtu, brak informacji o utracie ważności wodomier

Witam, mam taka samą sytuację. Przyszedł jakiś Ukrainiec wymienił wodomierz ciepla woda na zimnej stwierdził że nie potrafi i tyle go widzieli mial przyjsc ktos inny wymienić. Nie pojawił się
Dostałem dopłaty4300 za okres od 06.21 do 07.22
Proszę o informację czy załatwił Pan sprawę ?
Voronix jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieuczciwe rozliczenie wodomierzy przez wspólnote mieszkaniową (odpowiedzi: 0) Witam. Posiadam mieszkanie komunalne 1.08.2019r zakładano w bloku liczniki na wodę. Rozliczenie wodomierzy mieszkania kwaterunkowe otrzymały od...
§ brak odczytów wodomierzy - ryczałt (odpowiedzi: 2) Hej, Przedstawiciele SM nie mogli przez dłuższy czas dostać się do mieszkania, o czym nie byłem świadomy, w związku z czym nie było odczytów...
§ Brak informacji o podwyżce za ciepłą wodę (odpowiedzi: 0) Dzień dobry, Piszę w imieniu mojej mamy i pewnie innych mieszkańców bloku. Jak co roku w miesiącu czerwcu wszyscy otrzymaliśmy rozliczenie za...
§ Odczyt stanu wodomierzy a ryczałt (odpowiedzi: 0) Witam, Do 15.07.2012 powinnam podać stan wodomierzy. Z uwagi na fakt, iż nie było mnie w domu wysłałam zestawienie 20.07. Otrzymałam informacje,...
§ Rozliczenie dużej straty wody na lokatorów nie posiadających wodomierzy (odpowiedzi: 1) Witam. Kilka miesięcy temu nastąpiła w piwnicy budynku awaria, podczas której wyciekło bardzo dużo ciepłej wody. Wartość tej straty została wyceniona...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21.