Pomocy-Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec osoby podejrzanej o terroryzm - Forum Prawne

 

Pomocy-Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec osoby podejrzanej o terroryzm

Witam pomóżcie potrzebuje kazus dotyczący wydania ENA w wobec terrorysty lub osoby podejrzanej o terroryzm, jak w temacie, szukam i szukam i na razie fiasko. Bede wdzięczna za jakis link, nazwisko, jakas wskazówka ktora by ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Prawo ponadkrajowe


Odpowiedz
 
26-10-2011, 17:12  
laura2_23
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Pomocy-Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec osoby podejrzanej o terroryzm

Witam pomóżcie potrzebuje kazus dotyczący wydania ENA w wobec terrorysty lub osoby podejrzanej o terroryzm, jak w temacie, szukam i szukam i na razie fiasko. Bede wdzięczna za jakis link, nazwisko, jakas wskazówka ktora by mi ułatwiła wyszukanie takiego przykładu wiem że to trudna prośba ale nadzieja umiera ostatnia. Pozdrawiam.
laura2_23 jest off-line  
04-11-2013, 15:56  
dom.kol
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Pomocy-Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec osoby podejrzanej o terroryzm

Ponawiam pytanie. Czy zaistniała dotychczas taka sytuacja?
dom.kol jest off-line  
06-11-2013, 20:42  
Samir.lawyer
Zbanowany
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Pomocy-Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec osoby podejrzanej o terroryzm

Polski wymiar sprawiedliwosci naduzywa prawa do wydawania ENA i traktuje ENA jako obligatoryjne prawo po pewnym czasie gdy nie mozna ujac osoby za drobe przestepstwo, nie zas jako ostatecznosc przy najciezszych przestepstwach - co zostalo udokumentowane zarowno przez komisje europejska, jak i wiele organizacji dzialajacych na rzecz ochrony praw i wolnosci czlowieka.


Dla przykladu podaje sie iz Wyrok SO we Wroclawiu Sygn. akt II Kop 13/13: Abstrahując od analizy wysokości stopnia społecznej szkodliwości wymienionych czynów, wskazać należy, iż praktyka sądowa potwierdza, że przy wydaniu poszukiwanego przez stosowne władze, państwo wydające nie ogranicza się jedynie do badania formalnej legalności ENA, ale również wartościuje zasadność wydania osoby z punktu widzenia charakteru i wagi popełnionego przestępstwa. W konsekwencji, jak pokazuje dotychczasowa współpraca w ramach ENA, państwa odmawiają wydania osoby, gdy czyn objęty nakazem jest tzw. przestępstwem drobnym. Nadto należy mieć w polu widzenia również ekonomiczne aspekty poszukiwania osoby Europejskim Nakazem Aresztowania. Koszty takiego postępowania są wysokie i dlatego w interesie wymiaru sprawiedliwości leży, aby procedura taka była uruchamiana jedynie w ostateczności i dotyczyła przestępstw, których zwalczanie stanowi priorytet.

W polityce kryminalnej państwa z uwagi na ich niebezpieczny charakter i wysoki stopień społecznej szkodliwości. Biorąc pod uwagę charakter międzynarodowej współpracy karnej, złożoność organów, które ta współpraca angażuje, oraz jej koszty, koniecznym jest ustalenie pewnych preferencji, które umożliwią wewnętrzną eliminację przestępstw, które mają
z poszczególnych instytucji tej współpracy skorzystać. Mając bowiem na uwadze ilość skazań nie jest celowe i możliwe, z oczywistych powodów, uruchamianie współpracy w ramach ENA za każdym razem, gdy sprawca przestępstwa, wobec którego wymierzono karę powyżej 4 miesięcy pozbawienia wolności, przebywa na terenie jednego z krajów Unii Europejskiej. Systematyczne wydawanie ENA w celu doprowadzenia do wydania osób poszukiwanych często w związku z bardzo nieznacznymi przestępstwami podważa zaufanie do tej procedury. W tym kontekście dyskusje w Radzie Unii Europejskiej wynikające z wniosków wyprowadzonych z ocen państw członkowskich pokazują, że wśród państw członkowskich panuje ogólna zgoda co do tego, że konieczna jest kontrola proporcjonalności w celu zapobieżenia zjawisku wydawania ENA w związku z przestępstwami, które wprawdzie wchodzą w zakres art. 2 ust. decyzji ramowej w sprawie ENA, nie są jednak na tyle poważne, by uzasadniać środki i współpracę, jakich wymaga wykonanie nakazu (zob. Rada Unii Europejskiej 8302/4/09 COPEN 68; 7361/10 COPEN 59; 8465/2/10 COPEN 95; 10630/1/10 Presses 161 s. 33.). Przed wydaniem ENA należy rozważyć zatem szereg aspektów, w tym powagę przestępstwa, długość wyroku, czy istnieje alternatywne podejście, które mogłoby być mniej uciążliwe zarówno dla osoby poszukiwanej, jak i organu wykonującego nakaz oraz analizę kosztów i korzyści wynikających z wykonania ENA. (zob. sprawozdanie Komisji dla Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wdrażania od 2007 r. decyzji ramowej Rady z dnia 13 czerwca 2002 r. w sprawie europejskiego nakazu aresztowania i procedury wydawania osób między państwami członkowskimi).





Aby skutecznie walczyc z ENA nalezy nadewszystko mowic biegle np po Angielsku, Niemiecku, Francusku I Na poczatek nalezy natychmiast po przyjezdzie do wybranego kraju ( polecam Denmark ) :

1. Zerwac kontakty ze wszystkimi najblizszymi osobami w tym z rodzina, znajomymi itd. A takze wczesniej nie mowic w/w gdzie sie jedzie.
2. Znalesc adwokata specializujacego sie w sprawach dot. Migracji ( koniecznie nie polaka)
3. zlozyc aplikacje o azyl ze wzgledu na lamanie praw czlowieka w polsce - radze zebrac I przedstawic jak najwiecej dowodow p-ko Polsce moga to byc wyroki sadowe, zeznania pisemne swiadkow itd.
4. Uczestniczyc w zyciu I kulturze danego kraju poprzez uczeszczanie chocby do szkoly jezykowej lub kursach integracyjnych.
5. Nie zadawac sie z Polakami w miejscy przebywania oraz nie szukac kontaktow z polakami.
6. Unikwac rozmow po polsku w otoczeniu w jakim sie przebywa.
7. Ustanowic czym predzej pobyt staly.
8. Miec pelnoetatowa prace , nie z polakami( dlaczego nie? Poniewaz swoj zawsze cie sprzeda)
9. Jak najszybciej zlozyc wniosek o obywatelstwo w kraju w jakim sie przebywa.
10. Zniemic ime I nazwisko na lokalne pod pretekstem glebszej intergacji ze spolecznstwem ( kraj w jakim sie przebywa nie powiadomi RP o tym facie)

Ze statystyk komisji europejskiej wynika iz Ponad 50% osob dobrowolnie wyraza zgode na ekstadycje glownie pod wplywem polskich funkcjonariuszy z komedy glownej Policji ktorzy wspolpracuja z INTERPOLEM ‘ pomagajacych’ lokalnej policji w zatrzymaniu osoby.

zgodnie z art. 607e kpk osoby nie mozna scigac za inne przestepstwa niz te ktore stanowily podstawe wydania nakazu. – zasada wylacznosci-.
Teraz - Co jest wysoce niebezpieczne- jezeli osoba sie dobrowolnie poddaje wykonaniu ENA polskie wladze moga taka osobe scigac za dowolna liczbe przestepstw nawet te ktore NIE zostaly objete ENA.
Poniewaz ( na cale szczescie ) Polskie prawo nie jest prawem europejskim dlatego kazdy z krajow UE musial dostosowac (lub nadal pracuje) swoje prawo ekstadycyjne do decyzji ramowej UE o wprowadzeniu ENA I ewentualny process odbywa sie na zasadach panujacych w danym kraju a nie na podst prawa Polskiego.

Wobec powyzszego w przypadku zatrzymania ENA nalezy pamietac aby:

1. Gdy przyjda po ciebie do domu to Nie rozmawiac z polskimi funkcjonariuszami po polsku ( o ile towarzysza oni policji w kraju zatrzymania) a najlepiej wogole z nimi nie rozmawiac. Polscy Funkcjonariusze czesto biora udzial w zatrzymaniu aby rzekomo pomagac w komunitacji a tak naprawde to chce zmusic osobe do dobrowolnego poddania sie ekstradycji.
2. Zawiadomic adwokata najlepiej swojego o fakcie zatrzymania.
3. Zarzadac tlumacza – o ile jest taka potrzeba.
4. Nie akceptowac przedstawionego nakazu.
5. Zarzadac przeprowadzenia procesu.
6. Zarzadac zobowiazania strone polska do przedstawienia dowodow na popelnienie rzekomych przestepstw ( czesto strona polska nie dosyla materialow bowiem sa one za slabe na skazanie przez sad w kraju ktorym sie osoba znajduje)
7. Przedstawic dowody np dotyczace postepowania o azyl ze wzgledu na przesladowania w RP – co spowoduje automatyczne zwrocenie polsce ENA.
8. Zlozyc wniosek o przebywanie na wolnosci do czasu prawomocnego rozpatrzenia wniosku ekstadycyjnego.
9. W przypadku decyzji o ekstradycji do RP radze Odwolywac sie nawet do Eurpejskiego Trybunalu Praw czlowieka z ewentualnym wnioskiem o wstrzymanie ekstadycji.
10. Nawet jezeli osoba jakims cudem jest wydana to w prypadku stosowania zasady wylacznosci moze jedynie byc sciagana za przestepstwa objete nakazem. W sytuacji gdy np osoba podejrzana byla o popelnienie 20 czynow z czego np tylko 10 zdaniem kraju nadawaloby sie karaniu to Polski sad jest zobowiazany tylko do rozpatrywania tych 10 czynow nie zas 20.
11. Oile ktos przebywa na wolnosci I grozi mu kara 15 , 25 lat lub wiecej polecam ukryc sie w Ambasadzie Uruguay, lub innego kraju ameryki poludniowej.
Samir.lawyer jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ europejski nakaz aresztowania (odpowiedzi: 101) moj byly mąż ukrywa sie za granicą, skazany za niealimentacje. jest za nim europejski nakaz aresztowania. jak w praktyce wygladają mozliwości jego...
§ europejski nakaz aresztowania (odpowiedzi: 4) czy europejski nakaz aresztowania dziala na terenie turcji
§ europejski nakaz aresztowania (odpowiedzi: 16) witam mam pytanie w 2009 roku miałem ena i byłem deportowany odbyłem kare teraz mam drgi ena czy to tak mozna drugi jest za przestepstwa z...
§ Europejski nakaz aresztowania (odpowiedzi: 1) Witam szukam tego i nie mogę znalezc. Moj znajomy jest poszukiwany w POLSCE, prawdopodobnie bedzie niedlugo wystawiony zanim list gonczy, no i...
§ Europejski Nakaz aresztowania. (odpowiedzi: 8) 15:50 03-10-2012 Witam. Proszę Państwa zostałem aresztowany w polsce i osadzony w areszcie śledczym za sprawę karną w polsce . Podczas mojego...
§ Europejski nakaz aresztowania UK (odpowiedzi: 21) Witam przyjechalam do uk w 2005 roku w polsce przed wyjazdem wzielam kredyt z banku i telewizor na raty ktore po jakims czasie przestalam splacac...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:32.