Odmowa wykonania usługi przez sprzedawcę z UK
Witam,
Opis sprawy:
1. 20.08.2015 na stronie internetowej British Airways zakupiłem jako osoba prywatna dwa bilety lotnicze na przelot Berlin-Sydney za kwotę ok. 1800 EURO każdy. Loty miały się odbyć w 2016 roku.
2. Otrzymałem e-mail do BA.com informujący o potwierdzeniu rezerwacji.
3. Moja karta płatnicza została obciążona kwotą ok. 3600€.
4. 24.08.2015 otrzymałem od BA e-mail informujący, że zakupiony przeze mnie bilet jest efektem "oczywistego błędu" związanego z wyceną i zostanie anulowany, a środki zwrócone na moje konto.
Dokładna treść: We are very sorry to advise that it has come to our attention that for a short period of time there was an obvious pricing error for First class seats from Germany. As such, your recent booking was concluded on the basis of the invalid fare and therefore your ticket is not valid for travel and will be refunded.
5. Nie zgadzam się z tym stanowiskiem i w związku z tym będę się domagał realizacji zamówionej usługi.
Pytania:
A) BA w żadnym regulaminie nie określa, gdzie mają być przetwarzane spory na linii BA-konsument, jaka instancja byłaby zatem najlepsza żeby pomóc w tym zakresie. Europejskie Centrum Konsumenckie może?
B) Czy ktoś z forumowiczów ma namiary na podobne sprawy, tak żeby zorientować się w dalszych krokach i w ogóle szansach na wygranie takiej sprawy?
|