Nieodebranie przesyłki przez kupującego w UE. - Forum Prawne

 

Nieodebranie przesyłki przez kupującego w UE.

Dzień dobry, Chciałbym się zapytać czy kupujący jest zobowiązany do odbioru przesyłki za która zapłacił oraz czy ja jako sprzedający mam obowiązek zwrócić pełną kwotę jeśli kupujący zażąda zwrotu pieniędzy? Sprzedałem pewną rzecz, kupujący w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Prawo ponadkrajowe


Odpowiedz
 
04-05-2023, 12:10  
xg4m3r
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Nieodebranie przesyłki przez kupującego w UE.

Dzień dobry,

Chciałbym się zapytać czy kupujący jest zobowiązany do odbioru przesyłki za która zapłacił oraz czy ja jako sprzedający mam obowiązek zwrócić pełną kwotę jeśli kupujący zażąda zwrotu pieniędzy?

Sprzedałem pewną rzecz, kupujący w UE za nią zapłacił wraz z kosztami wysyłki.
Przesyłka została wysłana mędzynarodową przesyłka poleconą Poczty Polskiej.
Po dotarciu do urzędu doręczenia, odbyła się nieudana próba doręczenia po czym trafiła spowrotem do urzędu doręczenia i czekała na odbiór przez kupującego dwa tygodnie. Po dwóch tygodnia przesyłka została zwrócona do Polski a mnie obciążono kosztami zwrotu.

Czy jako sprzedający mam prawo do ządania zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów?

Czy kupujący ma prawo do żądania zwrotu pełnej kwoty wraz z kosztami wysyłki, mimo że ja już zapłaciłem za tą wysyłkę i ewentualny pełny zwrot spowoduje poniesienie przeze mnie straty w wysokości kosztów wysyłki + koszty zwrotu.

Czy nieudana próba dostarczenia jest równoznaczna z niedostarczeniem przesyłki z winy sprzedającego i czy klient ma obowiązek odebrania tej przesyłki z poczty mimo iż była próba doręczenia? Czy usługa doręczenia musi odbyć sie na adres kupującego?

Czy wcześniejsze poinformowanie kupującego z zagranicy (przed zakupem) o tym iż w przypadku nieudanej próby doręczenia pod jego adres ma obowiązek odebrania jej z punktu odbioru jest wiążące?

Jest to klient z zagranicy (Szwecja) i niestety nie wiem jak się to odbywa na linii Sprzedający z Polski a Kupujący ze Szwecji.

Dziękuję z góry za pomoc.
xg4m3r jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przesyłka za pobraniem nie odebrana przez kupującego i odesłana. (odpowiedzi: 0) Wystawiłem na olx kolumnę za 100zł. Napisał do mnie sms zainteresowany ogłoszeniem, podał swoje dane. Wysłałem za pobraniem .. Niestety po wysłaniu ...
§ Otworzenie i nieodebranie przesyłki przez zamawiającego (odpowiedzi: 8) Jestem sprzedającym i chciałbym opinię o powtarzającym się coraz częściej procederze. Dzwoni klient, zamawia telefonicznie silnik.Sam go wybiera...
§ Niewywiązanie się z terminu wysyłki , nieodebranie paczki przez kupującego (odpowiedzi: 0) Witajcie,jak się odnosicie do zamówienia towaru poprzez serwis np aukcyjny allegro i nieodebranie przesyłki.Czy Firmy w takim wypadki mają jakieś...
§ Nieodebranie paczki przez kupującego, a koszty obciążające sprzedającego - problem. (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem na forum (wiem że to mało usprawiedliwia) ale jeżeli umieściłem temat w złym subforum proszę...
§ zwrot towaru i nieodebranie przesyłki przez sprzedającego (odpowiedzi: 1) Witam. Otóż kupiłem telefon na Allegro i w aukcji było napisane ze jest sprawny w 100%, po otrzymaniu przesyłki okazało się, że wyświetlacz siada i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:57.