Witam
przedstawię Państwu pewną sytuację
Zakład budżetowy. Kasjer (kobieta) zatrudniona w pełnym wymiarze na podstawie umowy o pracę z określonym na piśmie zakresem obowiązków (typowe dla kasjera obowiązki związane z finansami, plus fakturowanie, rozliczanie inkasentów, itp. ).
Przełożonym kasjerki jest główny księgowy, ale zatrudniona jest przez Dyrektora zakładu.
Zdarzenie:
- GK
ustnie wydaje polecenie kasjerce: "od dzisiaj będzie pani prowadziła rejestry (wezwań do zapłaty, spraw sądowych, należności odroczonych, rozłożonych na raty itp.), będzie pani pisała wnioski o skierowanie dłużnika do sądu i mówiła, komu wystawić wezwanie do zapłaty."
Na pytanie, czy rozszerzenie zakresu wiąże się ze zwiększeniem wynagrozenia kasjerka słyszy: "Nie bo i tak pani w tej kasie nie jest obciążona jak na pełny etat".
Pytania:
1. Czy kasjerka może prowadzić tego typu sprawy? (Do chwili obecnej prowadził je specjalista ds administracyjno-gospodarczych,
2. Czy rozszerzenie zakresu obowiązków nie powinno raczej być przekazane w formie pisemnej jako załącznik do dotychczasowego zakresu i czy to może Dyrektor jako Zatrudniający powinien takie polecenie wydać a nie GK?
3. Czy zmiana zakresu wykraczająca poza typowe dla kasjera obowiązki nie powinna się wiązać ze zmianą nazwy stanowiska (np. na referent ds finansowo - windykacyjnych, czy jakoś tak?
Bardzo proszę o poważne potraktowanie tematu