obsługa klienta na stojąco
witam, pracuję w jednym z marketów budowlanych na kasie. chociaż każdy boks kasowy wyposażony jest w krzesło a monitor kasy ustawiony jest na wysokości odpowiedniej dla osoby siedzącej mój pracodawca wymyślił sobie, że mamy obsługiwać każdego klienta na stojąco , możemy usiąść kiedy dostajemy do ręki zapłatę lub kiedy nikogo nie obsługujemy. niektóre towary (gabaryty lub ciężkie) skanujemy wychodząc do wózka klienta, pozostałe są wykładane na taśmę - czasem trzeba ręcznie wbić kod towaru (monitor dotykowy). często zdarza się, że przez kilka godzin (szczególnie po wypłatach) trzeba stać i obsługiwać klientów z głową spuszczoną na monitor - skutków takiej pozycji chyba nie muszę podawać. może ktoś odpowie mi na pytanie czy pracodawca może wymagać obsługi na stojąco i czy są jakieś przepisy prawne odnośnie takiej obsługi. dodam jeszcze, że dla osób wysokich, a jest nas kilka w pracy, jest to szczególnie uciążliwe.
z góry dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi
|