Proszę pomóżcie :( - Forum Prawne

 

Proszę pomóżcie :(

Witam, Bardzo proszę o pomoc. Jestem na zwolnieniu lekarskim sprzedalam na allego kilka rzeczy .Doczytałam sie , ze jakikolwiek zarobek na l4 wiąże sie z utratą zasiłku i dyscyplinarką.Pracodawca wie , ze sprzedałam kilka rzeczy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo pracy


Odpowiedz
 
11-08-2010, 09:12  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie Proszę pomóżcie :(

Witam,

Bardzo proszę o pomoc. Jestem na zwolnieniu lekarskim sprzedalam na allego kilka rzeczy .Doczytałam sie , ze jakikolwiek zarobek na l4 wiąże sie z utratą zasiłku i dyscyplinarką.Pracodawca wie , ze sprzedałam kilka rzeczy i byl dochód , czy może to w jakis sposób wykorzystac, nie zdawałam sobie sprawy ze zle to moze sie skonczyc? Bardzo proszę o poradę jak mam sie wytłumaczyc? Sprawa je
st pilna prosze o pomoc :(

Pozdrawiam
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 11:00  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Czy ktos Pomoże ?
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 15:37  
bryzia77
Użytkownik
 
Posty: 164
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

mysle ze sprzedaz na alegro przed komputerem z domu ni jak sie ma do L4...
bryzia77 jest off-line  
11-08-2010, 15:52  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Tylko chcę dodac , ze w kodeksie jest napisane , ze jakikolwiek zarobek (dochód) jest uznawany za cofniecie zasiłku chorobowedo teraz siedze w stresie bo nie mialam pojęcia: ( czy to kwalifikuje sie do cofniecia zasiłku i dyscyplinarki : ( nikogo nie chcialam naciagac ani Zusu ani Pracodawcy nieswiadomie poprostu wystawilam pare rzeczy i sie sprzedały i sa wpływy na konto a pracodawca o tym wie
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 19:36  
megane
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.552
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Cytat:
Napisał/a 123kasia123 Zobacz post
Tylko chcę dodac , ze w kodeksie jest napisane , ze jakikolwiek zarobek (dochód) jest uznawany za cofniecie zasiłku chorobowedo (
w jakim niby kodeksie tak jest napisane?
megane jest off-line  
11-08-2010, 19:43  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

w ustawie o swiadczeniach pienieznych.

ale w kodeksie pracy jest informacja , ze jesli pracownik wykorzystuje zwolnienie lekarskie do celów zarobkowych moze zostac zwolniony dyscyplinarnie.
Stąd moje obawy czy taka sprzedaz moze wiazac sie z dyscyplinarka i cofnieciem zasiłku
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 20:12  
megane
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.552
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Do dyscyplinarki nie ma żadnych podstaw.
Podstawą do "cofnięcia" zwolnienia jest jego wykorzystanie niezgodnie z przeznaczeniem, a nie "osiąganie jakichkolwiek dochodów w czasie zwolnienia" (pomyśl - zgodnie z tą tezą gdybyś wynajmowała komuś mieszanie i dostawała za to kasę co miesiąc, to nigdy nie mogłabyś pójść na zwolnienie). A lekarz chyba nie zabronił Ci dokonywania internetowych transakcji w czasie zwolnienia?
megane jest off-line  
11-08-2010, 20:24  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Może za bardzo wczułam sie w ustawę juz dziś tyle sie naczytałam o tym zarobku na L4 i sie wystraszyłam , zwłaszcza ze pracuję w banku a mój pracodawca szpera po kontach pracowników i wie , ze mam wpływy od róznych osób. Zachorowałam i jestem na L4 i teraz od znajomych z pracy wiem , ze chce sie mnie" pozbyc" bo blokuję mu etat a do tego jest cięcie kosztów i na moje miejsce chce zatrudnic dwie inne osoby. Stąd moje obawy o te zarobki .

Bardzo dziękuję za wyjasnienie pocieszyło mnie to bardzo ))
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 21:12  
Dariusz!
Moderator w spoczynku
 
Dariusz! na Forum Prawnym
 
Posty: 4.076
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Cytat:
Napisał/a 123kasia123 Zobacz post
...pracuję w banku a mój pracodawca szpera po kontach pracowników i wie , ze mam wpływy od róznych osób...
To chyba lekko nadużywa uprawnień - proponuje założyć konto w innym banku albo o nadużyciach poinformować kogoś wyżej.
Oczywiście żadnych podstaw do zwolnienia "dyscyplinarnego" nie ma. Co do możliwości pozbawienia prawa do zasiłku chorobowego, to bardzo mało prawdopodobne by taką sytuację zakwalifikowano jako "wykonywania w czasie zwolnienia lekarskiego pracy zarobkowej".
Dariusz! jest off-line  
11-08-2010, 21:12  
moniat
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

załóż sobie konto w innym banku i jego numer podaj w allegro.wtedy nikt po nim nie będzie szperał
moniat jest off-line  
11-08-2010, 21:35  
123kasia123
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Własnie to byl mój błąd , ze mam podane konto na allegro tam gdzie pracuje i ze pracodawca to w jakis sposób wykorzysta bo wszystko widzi co na nim sie dzieje .Boje sie , ze zgłosi to do ZUS Tego własnie sie obawialam, ze przez moja nie uwagę i nie świadomość mogę sobie problemów narobic. Zastanawialam sie jak własnie mam tą ustawę zinterpretowac gdyz narzucało mi sie wiele pytan i watpliwosci co do tego przypadku .

Az mi lepiej teraz po wyjasnieniach ))))))))
123kasia123 jest off-line  
11-08-2010, 21:59  
Dariusz!
Moderator w spoczynku
 
Dariusz! na Forum Prawnym
 
Posty: 4.076
Domyślnie RE: Proszę pomóżcie :(

Cytat:
Napisał/a 123kasia123 Zobacz post
... pracodawca to w jakis sposób wykorzysta bo wszystko widzi co na nim sie dzieje .Boje sie , ze zgłosi to do ZUS...
Nie sądzę by gdzieś mógł posłużyć się tymi informacjami, bo przecież nie jest uprawniony do ich przetwarzania. Tym samym jeżeli to zrobi strzeli sobie "samobója".
Dariusz! jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Proszę pomóżcie (odpowiedzi: 7) Nieletni syn poszedł na imprezę do domu kolegi za zgodą jego rodziców i zdarzył się wypadek. Kto wówczas jest odpowiedzialny za tą sytuację ?
§ Proszę pomóżcie ;) (odpowiedzi: 4) Witam, piszę do Was aby dowiedzieć się czegoś co mi nie daje spokoju, mianowicie: W zakładzie pracy w którym pracuje bardzo często od początku...
§ Pomówienie - proszę o opinię czy to pomówienie (odpowiedzi: 2) Witam, mam pytanie odnośnie pewnej sytuacji w pracy. Razem z pewną osobą z innego działu w pracy, prowadziłem duży projekt, aktualnie trwa...
§ Pomóżcie proszę. (odpowiedzi: 5) Mam pytanie,otóż jestem od wczoraj po rozwodzie,rozwód odbył się na terenie Polski.Ja posiadam obywatelstwo niemieckie,natomiast moja żona posiada...
§ czy to nie żart??????? pomóżcie proszę!!!!! (odpowiedzi: 17) Proszę, powiedzcie mi, czy wyrok 2 lata pozbawienia wolności na 4 w zawieszeniu i 10 tys nawiązki dla żony ofiary śmiertelnej to odpowiedni wyrok??? ...
§ Proszę,pomóżcie mi (odpowiedzi: 1) Witam Ci wszyscy,którzy znają moją sytuację,wiedzą,że jest ..............tak,a nie inaczej:( Radek dostał po 12 mcach kolejną przedłużkę.Do godz.16...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:12.