Brak wypłaty premii przez pracodawcę
Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc i opinie w poniższej sprawie.
Pracuję w pewnej firmie prywatnej. Od początku mojego zatrudnienia obowiązywała mnie umowa oraz aneks, w którym opisane były przysługujące mi premie za wyniki pracy. Umowa po okresie próbnym została przedłużona na czas nieokreślony natomiast aneks obowiązywał tylko do końca 2011 roku.
Aktualnie zmieniłam stanowisko pracy, co było efektem decyzji klienta, który zażyczył sobie aby moje obowiązki pełniła inna osoba (nie podając przy tym żadnego konkretnego powodu). Do decyzji klienta dostosował się mój szef, który przeniósł mnie na inne stanowisko pracy, na którym premie już nie obowiązują. Zdecydował także, że w związku z decyzją klienta premia mi się nie należy (bo on był niezadowolony), bo widocznie źle wykonywałam swoją pracę.
Ani w kontrakcie, ani tym bardziej w aneksie do umowy nie ma słowa o uzależnieniu wypłacenia premii od decyzji/zadowolenia/niezadowolenia klienta. Premia była regulaminowa, a nie uznaniowa, przyznawana za konkretne wyniki pracy, na które mam potwierdzenie.
Niestety mimo moich prób, szef kategorycznie odmawia wypłacenia mi premii - uważa, że mi się nie należy.
Kto ma rację? Bardzo proszę o pomoc. Rozważam oddanie sprawy do sądu pracy. Uważam, że umowa w końcu do czegoś zobowiązuje, tym bardziej, że niezadowolenie klienta może wystąpić w dowolnym momencie współpracy. Kontrakt takich sytuacji nie przewidział.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
|