Regulamin wynagradzania pracowników - Forum Prawne

 

Regulamin wynagradzania pracowników

Witam! Pracuję w spółce X od 1.5 roku, i wydaje mi się że pracodawca manipuluje wynikami sprzedażowymi w celu obniżenia mojej prowizji. Od swojego kierownika otrzymałem załącznik prowizyjny w którym napisane jest co następuje: Paragraf ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo pracy


Odpowiedz
 
15-11-2014, 22:24  
szachista71
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Regulamin wynagradzania pracowników

Witam!


Pracuję w spółce X od 1.5 roku, i wydaje mi się że pracodawca manipuluje wynikami sprzedażowymi w celu obniżenia mojej prowizji. Od swojego kierownika otrzymałem załącznik prowizyjny w którym napisane jest co następuje:


Paragraf 1 punkt 7:

VII. Okresem rozliczeniowym w rozumieniu niniejszego regulaminu jest miesiąc kalendarzowy.

Potem opisywane są dokładne wzory na liczenie prowizji itd itd.
Po czym pojawia się,

Paragraf 3. punkt 4


IV. Wysokość naliczanej puli premii uzależniona jest od stopnia realizacji okresowych planów sprzedaży komunikowanych na początku kolejnego okresu rozliczeniowego.



Czy zatem dopuszczalna jest sytuacja w której cel sprzedażowy otrzymujemy ok 15-17 dnia miesiąca? Zaznaczę że jesteśmy rozliczani z pracę od 1 do ostatniego dnia miesiąca i na moje oko to jest jawna manipulacja wynikami w celu obniżenia prowizji sprzedażowej ponieważ cele narzucane są zawsze nieproporcjonalnie większe niż zakładana przez firmę sprzedaż. Jeżeli moja teoria będzie trafna to co powinienem z tym faktem zrobić? Zgłosić się do jakiejś instytucji państwowej, do sądu pracy?

Bardzo proszę o pomoc forumowiczów
szachista71 jest off-line  
16-11-2014, 00:36  
czekista_
Stały bywalec
 
Posty: 402
Domyślnie RE: Regulamin wynagradzania pracowników

Pracodawca stworzył regulamin wynagradzania i sam go nie przestrzega. Skoro na początku okresu rozliczeniowego mają być określane limity sprzedaży, to można uznać, że te informacje powinny być przekazane - powiedzmy - do końca pierwszego tygodnia tego okresu rozliczeniowego. Opisana sytuacja na pewno jest naruszeniem regulaminu. Myślę, że można byłoby przedstawić tą sprawę w najbliższym oddziale Państwowej Inspekcji Pracy.
czekista_ jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Regulamin zakladowy/wynagradzania (odpowiedzi: 1) Witam Mam takie pytanie : czy pracodawca ma obowiązek dać mi nie tylko do wglądu ale kopie regulaminu zakładu/wynagradzania w chwili gdy podpisuje...
§ regulamin wynagradzania (odpowiedzi: 10) Dzień dobry. Chciałbym zapytać w sprawie regulaminu wynagradzania. Sprawa wygląda tak: W jednym zakładzie pracy - Spółdzielnia Mieszkaniowa,...
§ Prawo pracy regulamin wynagradzania (odpowiedzi: 1) Proszę o pomoc ;) Pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników i wprowadził regulamin wynagradzania. Czy w pisemnej informacji o warunkach...
§ Regulamin wynagradzania (odpowiedzi: 1) Witam; Bardzo proszę o poradę w następującej kwestii ZAtrudniłem się w firmie X w lipcu 2012 r. gdzie obowiązywał regulamin wynagradzania do...
§ Regulamin Wynagradzania (odpowiedzi: 1) Czy jeśli regulamin wynagradzanie nie określa stawek wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach mam prawo domagać się takiej informacji od...
§ regulamin wynagradzania (odpowiedzi: 1) Witam, W naszej firmie pracodawca chce od 01.01.2010 r. wprowadzić nowy regulamin wynagradzania w którym likwiduje nagrodę jubileuszową i inne...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:53.