Podwójny przelew zaliczki, błąd pracodawcy a zwrot pieniędzy
W grudniu 2013 roku uzyskałam od mojego pracodawcy zaliczkę w wysokości 2 tys. zł na poczet zakupów do pracowniczego pokoju socjalnego, prawidłowo rozliczyłam się z niej jeszcze przed końcem roku. Jednak pracodawca na początku stycznia 2014 roku przelał mi ponownie tę samą kwotę o czym nie wiedziałam. Konto, na które został wykonany przelew traktuję jako dodatkowe, nie wpływa na nie pensja, nie mam do niego dostępu internetowego i nie sprawdzam wyciągów - nie zauważyłam więc tego wpływu. W lipcu 2014 roku brałam ślub w związku z czym moja rodzina robiła mi liczne przelewy właśnie na to konto. Obecnie nie mam żadnych środków na nim a w ostatnich dniach listopada pracodawca upomniał się o zwrot zaliczki. Poprosiłam o możliwość rozłożenia całej kwoty na raty i przygotowanie stosownego pisma potwierdzającego naszą umowę. W piśmie jednak pracodawca stwierdził jednoznacznie, że to ja niesłusznie pobrałam ową zaliczkę. Przyznam szczerze, że jest to dla mnie tak duża kwota, że chciałabym dowiedzieć się czy w ogóle mam obowiązek ją zwracać i czy pracodawca może zrzucać winę za całą sytuację na mnie.
|