Odpowiedzialność finansowa handlowca
Witam
jestem handlowcem zatrudnionym na umowie o pracę. Firma zajmuje się handlem tonerami do drukarek. Opiszę krótko sytuację. Klient podał mi markę urządzenia oraz jego numer. Nie podał mi symboli tonerów, które tam pasuję. Prosił o wycenę. Na własną rękę poszukałem odpowiednich tonerów, wyceniłem je klientowi, który zaakceptował ceny i zamówił komplet tonerów. Okazało się, że tonery nie chcą działać w urządzeniu. Producent ma coś takiego jak regionalizacja. Ja znalazłem tonery dedykowane do krajów Europy zachodniej, a klient ma urządzenie dedykowane na rynek polski. Dowiedziałem się o tym dopiero po fakcie. Pracodawca chce mnie obciążyć finansowo kwotą za cały komplet tonerów, bo one nie nadają się do ponownej sprzedaży, ponieważ zostały rozpieczętowane. Dodatkowo problemem jest fakt, że nie są na nasz rynek i nie będą pasowały do polskich urządzeń więc szansa, że znajdziemy na nie klienta jest nikła.
Czy pracodawca faktycznie ma prawo obciążyć mnie kwotą za komplet tonerów?
|