Warunki pracy - światło w biurze. - Forum Prawne

 

Warunki pracy - światło w biurze.

Witam, mam pytanie odnośnie oświetlenia w biurze. Czy jest możliwe jakieś odstępstwo od ciągle zapalonego światła w ciągu dnia czy po zmroku w biurze? Czy w każdym momencie musi być spełniona norma 500luxów? Wie ktoś ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo pracy

Prawo pracy - aktualne tematy:

  • § Ważność badań sanitarno-epidem...
    Z góry przepraszam jeśli podobny temat już pojawił się na forum, ale nie mogłem uzyskać 100 % pewności po...
  • § Urlop ilość dni
    Dzień dobry, Mam pytanie dotyczące urlopu. Pracuję na umowę o pracę w tamtym roku miałam umowę na godziny w...
  • § Nie wypłacony ekwiwalent za ur...
    Witam, pracowałem 5 lat za granicą przez pośrednictwo pracy. Dostawałem co jakiś czas urlop bezpłatny (podanie o...

Odpowiedz
 
11-01-2017, 16:30  
succubusus
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie Warunki pracy - światło w biurze.

Witam, mam pytanie odnośnie oświetlenia w biurze.
Czy jest możliwe jakieś odstępstwo od ciągle zapalonego światła w ciągu dnia czy po zmroku w biurze?
Czy w każdym momencie musi być spełniona norma 500luxów?
Wie ktoś może coś na ten temat gdy dana grupa osób odczuwa dyskomfort z powodu takiego oświetlenia a jego wyłączenie nie powoduje konfliktów z osobami które chcą lepszego oświetlenia?
succubusus jest off-line  
11-01-2017, 16:34  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 21.281
Domyślnie RE: Warunki pracy - światło w biurze.

No to jak nie powoduje konfliktow to co za problem te swiatlo wylaczyc?

Zeby PIP sie sprawa zajelo musi ktos to zglosic. Jak nie ma pokrzywdzonego to i nie ma sprawy.
Regand jest off-line  
11-01-2017, 16:36  
succubusus
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Warunki pracy - światło w biurze.

Problem to bezpośredni przełożeni którzy dla zasady zapalają "bo takie są przepisy".
Główny szef nie zwracał by na to uwagi, ale nie może oficjalnie nakazać zgaszenia w związku z przepisami. Dlatego szukam, czy w jakikolwiek sposób da się to obejść.
succubusus jest off-line  
11-01-2017, 17:29  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 21.281
Domyślnie RE: Warunki pracy - światło w biurze.

Jak przelozony ma taka ochote to tego sie nie obejdzie.
Regand jest off-line  
14-01-2017, 12:06  
Ewania
Praktyk
 
Ewania na Forum Prawnym
 
Posty: 2.669
Domyślnie RE: Warunki pracy - światło w biurze.

Cytat:
Jak przelozony ma taka ochote
Nie jest to kwestia "ochoty" (lub jej braku) przełożonego.
Zgodnie z art. 212 kp. przełożony ma obowiązek m.in. organizować odpowiednio stanowiska pracy i zapewniać przestrzeganie przepisów bhp.
Przepisy te mowią m.in. o tym, że oświetlenie ma spełniac wymagania norm. Normą natężenia oświetlenia dla stanowisk pracy z monitorem ekranowym jest 500 lx.

Skoro uczeni zbadali i ustalili, że takie natężenie oświetlenia jest wlasnie korzystne dla naszego wzroku, to nie powinno ono powodować odczucia dyskomfortu i uciażliwości, zwłaszcza JESLI oprócz ww. natężenia zachowane są także inne parametry oświetlenia elektrycznego (m.in. rozproszenie itp.).
Gaszenie swiatla powoduje szybsze pogorszenie wzroku, pomimo, że na co dzień tego nie odczuwacie i wydaje się Wam, ze "tak jest lepiej".

Jednak, skoro takie są odczucia nie jednego tylko pracownika, ale kilkorga, to może znaczyć, ze "jest coś na rzeczy".
Dlatego - zamiast gasić swiatlo proponuję zwrocic się do przelozonego z prośbą, żeby zglosil pracodawcy potrzebę zlecenia badan parametrow oświetlenia, gdyż obecne oswietlenie prawdopodobnie powoduje olsnienia/odbicia światla itp. czyli jest dla Was uciazliwe, zwłąszcza, że ma byc caly czas zapalone, żeby bylo wlasciwe natężenie światła na stanowisku pracy(500lx na powierzchni roboczej stanowiska z monitorem ekranowym, a 300 lx ogołem, w pomieszczeniu biurowym).
Wowczas, po badaniach, jesli parametry będą O.K. - będziecie pewni, że swiatło świecic się nie tylko musi, ale i może, bo Wam nie szkodzi, wręcz przeciwnie: dla Waszego zdrowia i wzroku jest to i potrzebne i korzystne.
Ewania jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Ewidencja czasu pracy - zwolnienie odgórne ze względu na wysoką temperaturę w biurze (odpowiedzi: 2) Witam, Z powodu ostatnich upałów panujących w naszym kraju pracodawca zdecydował się przez kilka dni zwalniać pracowników kilka godzin wcześniej...
§ Rejestracja w biurze pracy czy na ubezpieczeniu corki-co korzystniejsze? (odpowiedzi: 1) Mam 50lat,trzy lata wczesniej mialem lekki zawal,po polrocznym chorobowym zaklad mnie zwolnil. ZUS odmowil mi renty,zarejstrowalem sie w biurze...
§ L4 w zusie w momencie zarejstrowania w Biurze pracy (odpowiedzi: 9) Dzień dobry.Mam pytanie jak się ma zwolnienie L4 po skończeniu umowy na czas określony wysłane do zusu w przypadku bycia zarejestrowanym w biurze...
§ Sprzątanie w biurze podczas pracy... (odpowiedzi: 8) Witam, mam taki oto problem w pracy: Pracuję od 7 do 15, stanowisko biurowe, przez wiekszą część czasu wymagające koncentracji aby wykonywać zadania...
§ godziny pracy w biurze (odpowiedzi: 6) witam, czy kobiete, samotna matke chroni prawo pracy jesli chodzi o godziny pracy w biurze ?w jakich godzinach moge pracowac , :what:
§ rejestacja w biurze pracy a ciąża i ubezpieczenie (odpowiedzi: 1) Witam, Jestem w ósmym miesiącu ciąży, niedawno wróciłam do Polski z zagranicy, gdzie mieszkałam i pracowałam. Razem z mężem nie jesteśmy obecnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:31.