odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow - Forum Prawne

 

odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Witam, Sprawa nie jest latwa do wytlumaczenia, ale sprobuje, Ojciec dziecka placil alimenty przez komornika, podczas gdy procedura komornicza trwala, ojciec dziecka wyslal pieniadze za alimenty na konto, bez wiedzy komornika i mojej(do czasu gdy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo rodzinne i opiekuńcze


Odpowiedz
 
11-01-2014, 23:39  
destiny102
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Witam,

Sprawa nie jest latwa do wytlumaczenia, ale sprobuje,

Ojciec dziecka placil alimenty przez komornika, podczas gdy procedura komornicza trwala, ojciec dziecka wyslal pieniadze za alimenty na konto, bez wiedzy komornika i mojej(do czasu gdy sprawdzilam stan konta). Gdy komornik wezwal go do nastepnej wplaty, ojciec dziecka oswiadczyl ze wplata zostala dokonana na konto i pokazal dowod przelwu. Domagal sie zaprzestania egzekucji, ale komornik oswiadczyl ze to ja musze ja zawiesic. Kwota zostal pobrana przez komornika mimo dowodu pokazan przez niego.
Po sprawdzeniu konta skontaktowalam sie z komornikiem zeby wyjasnic ta sprawe. Wyslalam list o zawieszenie egzekucji i zwrocilam kwote ktora przeslal mi komornik.
Mimo tego ojciec dziecka zalozyl sprawe cywilna ze ja(raczej dziecko bo to on byl w tytule pozwu) go narazam na trudnosci finansowe. Sad za sadzil kosztu procesu i koszty adwokackie na koszt dziecka bo sprawa byla przegrana.


Teraz pytanie jest takie, czy ojciec dziecka moze odliczyc kwote ze sprawy cywilnej przeciwko 11 latkowi od alimentow ktore sa przesylane na utrzymanie?
Ja uwazam, ze mogl by sie starac o ta kwote w momencie gdy dziecko zacznie pracowac, ale pewnie sie myle.
Chcialabym nadmienic ze sedzia na zakonczenie sprawy powiedzial, ze kwota jest zasadzona od maloletniego i to juz ojca sprawa jak bedzie probowal to wyegzekwowac od dziecka.Niestety nie zapytalam sie sedziego czy moze on to odciagnac od alimentow.
Z gory dziekuje za porade.
Pozdrawiam
destiny102 jest off-line  
12-01-2014, 21:29  
robinsonik
Stały bywalec
 
Posty: 7.916
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Od alimentow wedlug mnie nie moze. Powinien zlozyc wniosek o egzekucje komornicza i nie wycofywac jej przez kilkanascie lat - wtedy dlug nie ulegnie przedawnieniu. Oczywiscie za x lat dziecko pokryje koszty komornicze, kwote dlugu plus odsetki za te kilkanascie lat. Jesli dziecko w miedzyczasie otrzyma jekies darowizny, spadki itp, to wrowniez bedzie mozna taki dlug wyegzekwowac. Byc moze nastolatek podejmie prace w wakacje. Jest jak Pani widzi kilka rozwiazan tego klopotu. Jedno jest pewne ojciec pieniadze bedzie mogl spokojnie wyegzekwowac.
robinsonik jest off-line  
12-01-2014, 23:02  
destiny102
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Z jednej strony logicznie myslac to jak i matka tak i ojciec sa odpowiedzialni za dlugi dzieci. Do glowy by mi nie przyszlo ze rodzic moze probowac wyegzekwowac jakie kolwiek koszty od dziecka.
Wedlug prawa jaka jest definicja alimentow?
Na utrzymanie dziecka - do rak matki do pelnoletnosci? Czy to sa pieniadze dla dziecka?
Nie chce isc do adwokate po porade i wydawac pieniedzy, ktory moge wydac na swoje dziecko i jego zajecia pozalekcyjne. Mieszkamy za granica to dodatkowo utrudnia sprawe.
Ojciec dziecka wplacil alimenty za 6 miesiacy minus kwota za sprawe.
Czyli czeka mnie wyprawa do komornika za brakujaca kwote jesli zrobil to bez prawnie.
Dziekuje za odpowiedz
destiny102 jest off-line  
13-01-2014, 22:50  
robinsonik
Stały bywalec
 
Posty: 7.916
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Cytat:
Napisał/a destiny102 Zobacz post
Czy to sa pieniadze dla dziecka?
Tak to sa pieniadze dla dziecka- maja zaspokoic jego potrzeby mieszkaniowe, zywieniwe itd.
Ojciec dziecka powinien wezwac dziecko pisemnie do pokrycia dlugu- Pani jako jego przdstawiciel powinna odpisac, ze dziecko w chwili obecnej nie posiada dochodow, majatku. Ojciec powinien zlozyc wniosek do komornika i poczekac, az dziecko sie usamodzielni ( prowadzic egzekucje komornicza). Gdy dziecko bedzie samodzielne bedzie mial prawo wyegzekwowac caly dlug wraz z odsetkami, oczywiscie dziecko pokryje dodatkowe koszty komornicze.
Jesli ojciec sam dokonal potracenia z alimentacji ja zlozyl bym wniosek u komornika.
robinsonik jest off-line  
14-01-2014, 10:01  
destiny102
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Czyli warto przemyslec co bedzie tansze, napewno zasadzona kwota jest mniejsza niz moj adwokat sobie zazyczyl.
Czy takie postanowienie moze ulec przedawnieniu?
destiny102 jest off-line  
17-01-2014, 18:32  
robinsonik
Stały bywalec
 
Posty: 7.916
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

Cytat:
Napisał/a destiny102 Zobacz post
Czy takie postanowienie moze ulec przedawnieniu?
Samo postanowienie nie. Wymagalnosc zwrotu dlugu moze ulec przedawnieniu, jesli ojciec nie wniesie sprawy do komornika. Sam dlug jednak nie zniknie do poki dziecko go nie splaci.
robinsonik jest off-line  
07-04-2014, 14:39  
destiny102
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: odciagniecie kwoty za sprawe cywilna od alimentow

witam serdecznie wlasnie wybralam wyrok w powyzszej sprawie bo zbliza sie okres za ktore alimenty zostale zabrane.

wyrok: zasadxa od maloletniego pozwanego reprezentowanego przez przedstawicielke ustawowa na rzecz powoda kwote 810 zl tytulem zwrotow kosztow procesu.


komornik stwierdzil ze owszem nie prawnie pieniadze byly zabrane od alimentow i mam prawo o wystapienie zwrotu.
Ojciec dziecka jesli wystapi do komornika o sciagniecie tych kosztow z maloletniego to komornik ma prawo sciagnac je ze mnie jako reprezentantki ustawowej.
Odsetki byly by tylko naliczane jesli takie stwierdzenie bylo by w wyroku.

Wiec teraz juz nie wiem co jest prawda, czy ktos ma moze wiedze w tym temacie i moze to sprostowac. Mieszkamy za granica wiec nie wiem tez jak to sie do nas odnosi w sensie sciagalnosci.

Z gory dziekuje za pomoc.
destiny102 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Jak zalozyc sprawe cywilna za pobicie? (odpowiedzi: 4) witam serdecznie! zwracam sie z prosba o pomoc w sprawie pobicia. 3 lata temu zostalem dotkliwie pobity przez 3 mezczyzn. Szkoda powyzej 7 dni,...
§ czy moge zalozyc sprawe cywilna w trakcie trwania sprawy karnej? (odpowiedzi: 1) dzien dobry, zostalam oszukana przez nieuczciwego stolarza, wzial ode mnie mebel na reklamacje i mimo ze minelo prawie 8 miesiecy do tej pory go nie...
§ dlugi okres wyczekiwania na sprawe, a zwrot alimentow? (odpowiedzi: 3) Witam, mam 22 lata i mam pytanie, mam corke, 1,5 roku, we wrzesniu 2012 roku (miesiac po narodzinach) zlozylam pozew o alimenty, czekalam aż do...
§ Wezwanie na sprawe cywilna. (odpowiedzi: 11) Witam.Mam taki problem.Otoz za trzy dni ma sie odbyc sprawa o eksmisje "uciazliwych"lokatorow z mieszkania po moich zmarlych rodzocach.Co prawda na...
§ nienależne kwoty alimentow (odpowiedzi: 4) Teraz okazało się, że corka męża z pierwszego małżeństwa nie jest jego córką. DNA to potwierdziło. Trwa sprawa w sądzie. Chcę zapytać czy po...
§ RE: podniesienie kwoty alimentow (odpowiedzi: 4) Jeśli można - podczepię się pod temat. Mam zasądzone od byłego męża alimenty na nasze dziecko w kwocie 250zł miesięcznie. Były one zasądzone w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:11.