spadek, szybkie pytania - Forum Prawne

 

spadek, szybkie pytania

Witam Interesuje mnie kwestia spadkowa, szukalem na forum ale nie znalazlem odp. 1. Rozumiem ze mam 6 mies. na odrzucenie/przyjecie spadku, ale czy do tego czasu mam mozliwosc wgladu do tego co spadek zawiera? Czy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo spadkowe


Odpowiedz
 
23-01-2011, 09:25  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie spadek, szybkie pytania

Witam

Interesuje mnie kwestia spadkowa, szukalem na forum ale nie znalazlem odp.

1. Rozumiem ze mam 6 mies. na odrzucenie/przyjecie spadku, ale czy do tego czasu mam mozliwosc wgladu do tego co spadek zawiera? Czy w przypadku smierci ojca z ktorym nie mam kontaktu, moge uzyskac informacje jaki byl stan majatku ojca, co ten majatek zawieral i czy ewentualnie mial jakies dlugi, a pozniej dopiero zdecydowac czy biore spadek czy odrzucam?
2. Ktora podstawa prawna reguluje ta kwestie.
3. Czy w okresie tych 6 mies. wierzyciele moga domagac sie splaty ewentualnych roszczen?
Ramek jest off-line  
23-01-2011, 11:16  
rex14_pl
Stały bywalec
 
rex14_pl na Forum Prawnym
 
Posty: 996
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

1 Ma Pan te 6 miesiecy od chwili otwarcia sadku (smierci ojca) najlepiej przyjac spadek z dobrodziejstwem inwentarza jezeli ma Pan watpliwosci co do passywow spadku
2 art 1012kc i nastepne
3 Tak. ale tylko z aktywow spadku
rex14_pl jest off-line  
23-01-2011, 13:38  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

1. Rozumiem, pytanie teraz w jaki sposob moge sprawdzic co wchodzi na poczet spadku , czy sa jakies pasywa badz aktywa.
2. Czy wszyscy uprawomocnieni spadkobiercy moga zrezygnowac ze spadku?
3. Czy w sytuacji kiedy jestem jedynym spadkobierca moge zrezygnowac ze spadku jesli na poczet spadku wchodza same pasywa (dlugi) ?
Ramek jest off-line  
23-01-2011, 15:18  
rex14_pl
Stały bywalec
 
rex14_pl na Forum Prawnym
 
Posty: 996
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

1 Mozna wystapic o dokonanie spisu inwentarza ale ile to trwa to juz Panu nie powiem
2 Tak z tym ze w przypadku odrzucenia spadku przez jednego ze spadkobiercow w jego miejsce bedzie powolany inny spadkobierca z roznych tytulow (podstawienie, ustawa, przyrost). Moze sie tak zdazyc ze w przypadku gdy byl Pan powolanyz testamentu i go Pan odrzuci zostanie Pan po raz drugi powolany np. z ustawy
3 tak
rex14_pl jest off-line  
23-01-2011, 17:36  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

ok, rozumiem

ostatnie pytanie..

Czy konkubina ma jakiekolwiek prawo do spadku jesli oczywiscie nie byl sporzadzony testament?
Ramek jest off-line  
23-01-2011, 18:26  
rex14_pl
Stały bywalec
 
rex14_pl na Forum Prawnym
 
Posty: 996
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

Nie
Musialaby byc zona art931kc
rex14_pl jest off-line  
24-01-2011, 22:01  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

ok, dziekuje za odpowiedzi.

pozdrawiam
Ramek jest off-line  
29-01-2011, 11:36  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

Nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie.

W jaki sposob sad sporzadza spis z inwentarza, glownie mam tu na mysli strone pasywow.
Czy sad zwraca sie do Biura Informacji Kredytowej o udostepnienie informacji o ewentualnych dlugach? Czy moze sad sam wysyla zapytanie do instytucji finansowych jak banki (chociaz wydaje mi sie to malo prawdopodobne bo trudno przewidziec w ktorym banku badz innej instytucji delikwent moze miec dlugi).
I co w sytuacji jesli po sporzadzeniu spisu i przyjeciu spadku , nagle ujawni sie inny podmiot z roszczeniami splaty zadluzenia nie ujetego w spisie?
Ramek jest off-line  
29-01-2011, 12:01  
rex14_pl
Stały bywalec
 
rex14_pl na Forum Prawnym
 
Posty: 996
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

Jeszeli chodzi o formalny sposob tworzenia spisu niestety nie wiem jak sie to odbywa.
Moge Pana natomiast poinformowac odnosnie sposobu splaty dlugu ktory nie byl ujety w spisie inwentarza, a wiec moga byc dwie sytuacje:
-ujawnia sie dlug o ktorym pan nie wiedzial- w tej sytuacji splaca go Pan na zasadach ogolnych do wysokosci aktywow. Czyli powiedzmy ze ujawnia sie dlug o wartosci 100. Aktywa spadku to 300 a wczesniej splacil Pan juz dlugi ktore wynosily 250, wiec za ujawniony dlug bedzie Pan odpowiadal do wysokosci 50.
-ujawnia sie dlug o ktorym Pan wiedzial ale ni podal go Pan do spisu inwentarza- w tej sytuacji moze byc uchylona odpowiedialnosc za dlugi z dobrodziejstwem inwentarza
rex14_pl jest off-line  
29-01-2011, 12:04  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

spis inwentarza sporządza komornik na wniosek sądu
 
29-01-2011, 12:08  
Ramek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: spadek, szybkie pytania

dobrze ,
a czy ktos wie jak w praktyce wyglada sporzadzanie spisu prze komornika.
Interesuje mnie kwestia pasywow.
Ramek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Szybkie pytania (odpowiedzi: 3) 1) To jest realny portal i można tutaj naprawdę sprawdzić czy i gdzie został sporządzony testament ? https://www.rejestry.net.pl/ , i czy każde...
§ Wypowiedzenie zmieniające - szybkie pytania (odpowiedzi: 3) Witam Proszę o potwierdzenie: Umowa na czas nieokreślony, cały etat. Dostałem aneks do umowy - wypowiedzenie zmieniające. Czy jak się...
§ spadek - pytania (odpowiedzi: 4) Witam, mam kilka pytań odnosnie działu spadku, moze uda mi sie znalezsc odpowiedzi za które z góry dziękuje: -Czy do schedy spadkowej siostry...
§ szybkie pytanie o spadek (odpowiedzi: 2) Zmarł moj zonaty wujek. Wujek miał syna ale zmarł on 4 lata temu-nie mialł zony ani dzieci. Po zmarlym została tylko zona, rodzice juz nie zyją....
§ Zajęcia komornicze dwa szybkie pytania. (odpowiedzi: 1) Witam, mam dwa szybkie pytania. 1.Jeżeli wpływa na moje konto wynagrodzenie, które jest już po zajęciu komorniczym, czy może być zajęte przez...
§ Spadek - pytania (odpowiedzi: 10) Witam wszystkich! Sytuacja wygląda następująco: Moja Ciocia - (żona wujka, brata mojego ojca) chce w spadku - "Testament Akt Notarialny" dać mi...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:27.