Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji. - Forum Prawne

 

Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

Witam. Jeżeli pytanie zadałem w złym dziale, proszę o jego przeniesienie. Otóż, pół roku temu kupiłem telefon. Niestety, wczoraj odmówił posłuszeństwa. Telefon ma 24 miesięczną gwarancję. Okazuje się, że w sieci jest dużo negatywnych opinii. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo spółek handlowych


Odpowiedz
 
29-10-2020, 14:41  
Ghoustaaa
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

Witam. Jeżeli pytanie zadałem w złym dziale, proszę o jego przeniesienie.

Otóż, pół roku temu kupiłem telefon. Niestety, wczoraj odmówił posłuszeństwa. Telefon ma 24 miesięczną gwarancję. Okazuje się, że w sieci jest dużo negatywnych opinii. Wczoraj złożyłem reklamację. Po jakimś czasie przysłali mi wiadomość, że sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tej reklamacji.

Teraz moje pytania:
1. Dlaczego sklep musi ustosunkować się 14 dni do tej reklamacji?
2. Czy sklep może nie przyjąć towaru, który objęty jest gwarancją?
Ghoustaaa jest off-line  
29-10-2020, 15:24  
bramborak
Stały bywalec
 
Posty: 675
Domyślnie RE: Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

Kupowałeś jako osoba prywatna czy jako firma? Jezeli jako prywatna, to olej gwarancje i reklamuj z tytułu rękojmi, gdyż niemal na 100% jest bardziej korzystna niż gwarancja.
bramborak jest off-line  
29-10-2020, 16:46  
Ghoustaaa
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie RE: Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

Jako osoba prywatna.
Proszę przybliżyć mi co to jest rękojmia, nie jestem za bardzo obeznany w temacie.
Ghoustaaa jest off-line  
29-10-2020, 18:15  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 22.917
Domyślnie RE: Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

Cytat:
Napisał/a Ghoustaaa Zobacz post
Proszę przybliżyć mi co to jest rękojmia, nie jestem za bardzo obeznany w temacie.
Na początek art. 556 i dalsze k.c. potem wystarczy poczytać forum, tematy związane z rękojmią. Następnie w razie wątpliwości, dopytać
Kanas jest off-line  
29-10-2020, 20:43  
Ghoustaaa
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie RE: Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.

OK. Już rozumiem.
Chodzi mi jeszcze o kwestię, dlaczego sprzedawca musi ustosunkować się do reklamacji? Skoro to jest gwarancja producenta, to chyba nie jest to sprawa sklepu i sklep nie może rozstrzygać o takich rzeczach?
Ghoustaaa jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja z tytułu rękojmi, brak ustosunkowanie się sprzedawcy w terminie 14 dni (odpowiedzi: 15) Witam Zakupiłem w sklepie internetowym słuchawki, z opcją odbioru osobistego w punkcie odbioru sklepu. Słuchawki miały roczną gwarancję...
§ Nie ustosunkowanie się sprzedawcy w ciągu 14 dni i co mogę zrobić? (odpowiedzi: 11) Witam, kupiłem telefon Sony Xperia Z1 i oddawałem go do w-support już 2 razy na naprawę. Jest to oficjalny serwis Sony. Zawsze naprawiali telefon, a...
§ Niezgodność towaru - od kiedy liczone jest 14 dni na ustosunkowanie się sprzedawcy? (odpowiedzi: 21) Witam. Mam pytanie - od kiedy liczony jest czas na ustosunkowanie się sprzedawcy do mojego rozszczenia? Sytuacja wygląda następująco: ...
§ Niezgodność towaru z umową - odpowiedź sprzedawcy. Skuteczne ustosunkowanie? (odpowiedzi: 13) Witam, Ciekaw jestem Waszych opinii. Zgłaszając niezgodność żądałem od sprzedawcy wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki. Po tygodniu...
§ Ustosunkowanie się sprzedawcy telefonicznie (odpowiedzi: 10) Witam czy to że sprzedawca wykonał rozmowę telefoniczną w której nie poinformował mnie czy reklamację odrzuca czy uznaje można uznać że ustosunkował...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:58.