Przejazd na czerwonym swietle bez wjazdu na skrzyzowanie

Joanna01

New member
Dostalam mandat za przejazd na czerwonym swietle, zdjecie zrobione z stojacej przy jezdni zoltego rejestratora stacjonarnego.

Natomiast zdarzenie wygladalo nastepujaco:

1. nie zauwazylam swiatel jadac, bylo ciemno, ja jechalam srodkiem szerokiej trzypasmowej jezdni swiatla byly na poboczu - jakkolwiek to brzmi abstrakcyjnie (?)
2. jadac, zobaczylam flesz i instynktownie zatrzymalam sie bo jechalam wolno ( jestem w ciazy teraz wiec staram sie jezdzic wolno), wiec linie swiatel moglam przekroczyc o 1-2 m i zatrzymalam sie nie wjezdzjac na skrzyzowanie, ktore bylo duze (2 krzyzujace sie jezdnie po 3 pasy ruchu w jedna strone obie jezdnie)

3. Czy w tej sytuacji moge sie odwolywac i jaka mam szanse na odwolanie.
 
Jeżeli zdjęcie zostało zrobione przez czujnik w asfalcie, który uaktywnia się gdy nadawany sygnał jest czerwony, powinnaś mieć zrobione dwa zdjęcia w krótkim odstępie czasu, na których widać, że się zatrzymujesz. Jeżeli tak było, to dziwne, że zdjęcie zostało przysłane.

Pisz odwołanie jak najbardziej, pytanie tylko - czy uwierzą na słowo?
 
Jeżeli mandat zostanie wystawiony za przejazd przez skrzyżowanie na czerwonym, a do tego nie doszło, to jak nie ma od czego się odwoływać, jak wykroczenia nie ma?
 
dokladnie. Kierowca nie jest karany za przejazd przez skrzyzowanie na czerwonym swietle, a za przekroczenie lini warunkowego zatrzymania przed sygnalizatorem lub w przypadku jej braku za wjazd za sygnalizator. Mandat sluszny, ale na uwage zasluguje zachowanie kierowcy, ktory nie kontynuowal jazdy. Za przejsciem dla pieszych, a przed przeciecieg drog jest jedno, gora dwa miejsca na samochod wlasnie przeznaczone na tego typu sytuacje
 
Witam serdecznie
Właśnie odebrałam pismo z SM w Człuchowie, na którym widnieją dwa zdjęcia mojego samochodu na skrzyżowaniu ze światłami oraz mandat w wysokości 500 zł i 6 pkr karnych za przejechanie na czerowym świetle.

Bardzo proszę o radę, czy ma sens pisać odwołanie, jeśli tego skrzyżowania nie przejechałam na świetle, bo fizycznie takiej możliwości nie było (przede mną stała ciężarówka), tylko po prostu źle się ustawiłam, za przerywaną linią, natomiast, jako tako skrzyżowania nie przejechałam na tym świetle.

Poniżej zdjęcie z wezwania ;)

http://www.iv.pl/images/77299465918882172638.jpg
 
No, tak... spojrzałam na szybko tylko na pierwszy post, czy w odpowiednim miejscu wpisuję pytanie, nie doczytałam do końca ;)
pozdrawiam
 
Witam...
Mam pytanie odnsnie niedostosowania sie do sygnalu swietlnego przez kierujacego, podczas nadawania sygnalu czerwonego ...Jesli to mozliwe to chcialbym dokladnie uzyskac sprostowanie takiego uzasadnienia...
Docelowo chodzi mi o wyjasnienie mandatu ktory otrzymala moja zona z fotoradaru na ul warszawskiej w Bielsku-Bialej ...Czas wjazdu ktory przekroczyla wynosi 0,7sek.
Czas zmiany swiatla ostrzegawczego ( pomaranczowego ) na tym skrzyzowaniu wynosi 3sek. Zdjecia otrzymane wraz z mandatem widocznie wskazuja ze podczas zmiany sygnalizacji swietlnej i wykonanej fotografi przednie kola samochodu znajduja sie po za linia nakazujaca zatrzymanie pojazdu na skrzyzowaniu podczas zmiany sygnalizacji....
W zaden sposob nie tlumacze zachowania zony, ale dla samego mnie jest to paradox...
Gdyz jestem zawodowym kierowca jezdzacym po europie cysterna z naprawde ciezka chemia waga zestawu ok 40T waga naszego auta ok 1.2T... do czego zmierzam, otoz jadac ktorym kolwiek z tych pojazdow reakcja na zmiane sytuacji wynosi ok 1.2sek. ktore potrzebujemy aby zareagowac np. Rozpoczac hamowanie.
Przy predkosci 50km/h samochod osobowy jest w stanie wyhamowac na odcinku ok. 12m
zmiana swiatla ostrzegawczego na tym skrzyzowaniu 3sek. reakcja 1.2sek. reasumujac w tej sytacji mamy 1.8sek od rozpoczecia hamowania. Skrzyzowanie ma maksymalnie 15m .
Prosze nie odebrac mojej wiadomosci jako wymadrzania sie, tylko jako prosbe gdyz przy pierwszym takim wykroczeniu nie powinna zostac ukarana pouczeniem ...
 
Przy predkosci 50km/h samochod osobowy jest w stanie wyhamowac na odcinku ok. 12m
zmiana swiatla ostrzegawczego na tym skrzyzowaniu 3sek. reakcja 1.2sek. reasumujac w tej sytacji mamy 1.8sek od rozpoczecia hamowania.
I każdy kierowca powinien o tym wiedzieć. Powinien wiedzieć, ile czasu potrzebuje na rozpoczęcie hamowania, jaka jest droga bezpiecznego hamowania pojazdu, którym się porusza, jak długo trwa sygnał żółty i z jaką w związku z tym prędkością powinien się zbliżać do skrzyżowania, aby prawidłowo zareagować na zmianę nadawanego sygnału.
 
Znasz widzze prawo przepisow ruchu drogowego ...odpowiedz na wysokim poziomie czy moze sam pracyjesz w strazy miejskiej ...
 
Wystarczy jeździć przepisowo. Przy prędkości 50 km/h nie ma możliwości aby nie zatrzymać się przed sygnalizatorem jeśli zachowuje się szczególną ostrożność przed sygnalizacją świetlną.
 
Powrót
Góra