zleceniodawca nie zapłacił podatku, nie wystawił rachunku oraz pitu
Witam, mam pytanko bo już się pogubiłem w tym co mi mówi szef i inne osoby które coś wiedzą ale nie wszystko, a ja z podatków jestem zielony :/
Pracował łącznie na 3 umowy zlecenie w różnych odstępach czasu, dodam, że jestem studentem.
Zlecenie 1
praca: grudzień-styczeń otrzymałem pit-11, na rękę mniej niż 200zł na miesiąc
Zlecenie 2
praca: styczeń-czerwiec otrzymałem pit 11, na rękę mniej niż 200zł na miesiąc
Zlecenie 3
praca: lipiec-wrzesień nie otrzymałem pit-11
zarobiłem ponad 3tyś zł za 3 miesiące i mam problem bo umowa podpisana była a szef mi powiedział, że on mi pitu nie wystawi ponieważ nie zapłacił podatku więc też rachunku nie może mi wystawić za zlecenie oraz pitu.
Moje pytanie brzmi:
Jak ja mam się rozliczyć bo szef mi mówi, że ja mogę się rozliczyć z zlecenia 1i 2, a jego zlecenie mogę ominąć i wgl nie wliczać do rozliczenia tak jak by tej umowy nigdy nie było?
I pytanie kolejne jak rodzice mogą się rozliczyć czy mogą w tym przypadku mnie odliczyć tylko za 3 miesiące(paźdz.-grudzień) czy za cały rok?
Bardzo proszę o pomoc.
|