klient chce wyłudzić naprawę auta - Forum Prawne

 

klient chce wyłudzić naprawę auta

Witam, opiszę swój problem. Prowadzę jednoosobowy warsztat, w 14 listopada wymieniałem olej i filtry w aucie klienta. Wszystko przebiegło ok, klient odebrał auto. 28 Grudnia zgłosił że " z autem jest coś nie tak" (bylem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Sądy cywilne


Odpowiedz
 
07-01-2019, 13:04  
sandreas13
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie klient chce wyłudzić naprawę auta

Witam,
opiszę swój problem.
Prowadzę jednoosobowy warsztat, w 14 listopada wymieniałem olej i filtry w aucie klienta. Wszystko przebiegło ok, klient odebrał auto. 28 Grudnia zgłosił że " z autem jest coś nie tak" (bylem wtedy na urlopie nie mogłem rozmawiać) następny kontakt był po moim powrocie 2.01.19- wykonałem telefon, klient powiedział że sprzedaje auto i potrzebuje fakturę za tamtą usługę( nie powiedział że ma jakiś problem!) Bardzo nalegał by uwzględnić ilość wlanego oleju, powiedziałem że nie pamiętam ile wlałem ( po takim czasie nie pamiętam takich szczegółów) powiedziałem ze muszę zweryfikować ile oleju wlałem, lecz po krótkiej rozmowie klient sugerował że zostawiłem pełna zapieczętowana butelkę u niego w samochodzie! Nigdy nie zostawiam oleju, tylko zwracam do hurtowni, chyba że wlałem niepełna, wtedy tą resztę zostawiam do dyspozycji klienta. Po chwili klient zaczął " że niby jednak odkręcona ale że tylko trochę"- wpisałem że to było ok.5,3l- to sugerował klient. Nie byłem pewien, nie widziałem ile zostało w butelce, klient stwierdził że ok 0,7l. Wystawiłem fakturę 03.01 o treści ""wymiana oleju (użyto 5.3l oleju, pozostałe 0,7l pozostawiono do dyspozycji klienta)"" Na drugi dzień klient zadzwonił do mnie: silnik jest zatarty, przez to że była za mała ilość oleju. Podobno był w innym warsztacie gdzie zlano olej i powiedziano że było go za mało.Chce mnie obciążyć kosztami naprawy. Nie widziałem auta od listopada, klient nie złożył pisemnie reklamacji, jak i nie podał dowodu że był w innym warsztacie, na pytanie czemu nie zgłosił faktu przed wystawieniem faktury stwierdził " żeby mi się pan nie wymigiwał" .auto jest wyposażone w czujniki sygnalizujące poziom oleju wiec klient nie mógł zatrzeć silnika bez ich włączenia. Prawdopodobnie nie zwracał uwagi na ich komunikat a teraz chce mnie obciążyć- dlatego sugerował że nie wlałem oleju, a potem że zostało go tyle w butelce.. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
sandreas13 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Klient chce wnieść sprawę do sądu konsumenckiego za długą naprawą tabletu-3 tygodnie (odpowiedzi: 2) Witam! Prowadzę sklep, sprzedałem klientowi tablet. Po 10 dniach klient przyniósł tablet, ponieważ sprzęt pracował na baterii tylko 20 minut....
§ Po sprzedaży auta, klient chce zwrócić auto. (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich. Spotkała mnie nie typowa sytuacja. Sprzedawałem ponad 20 letni samochód. Opisałem go szczegółowo na aukcji, później gdy...
§ sprzedaż motocykla - kupujący próbuje wyłudzić pieniądze na rzekomą naprawę (odpowiedzi: 0) Witam, mam pytanie, chodzi o sprawę dosyć skomplikowaną, znajomy sprzedał motocykl z umową na niemca ( po kupnie okazało sie ze moto jest dla niego...
§ Allegro - wykonuję usługi graficzne - czy ten klient chce wyłudzić zwrot pieniędzy? (odpowiedzi: 1) Witam! Jestem grafikiem, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, oferuję swoje usługi m. in. na Allegro. Krótko: aby chronić się przed...
§ klient chce sie wycofac z umowy kupna auta po 5 miesiacach (odpowiedzi: 2) 5 lat temu kupilam auto w komisie ,Teraz go sprzedalam poprzez komis.Nabywca podpisal umowe kupna znajac stan auta. Po 5 miesiacach zwrocil sie do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:27.