@ppiotr27 - proponuję abyś spróbował poczytać w internecie
np tutaj , znalazł przykładowe pozwy
np tutaj
potem jak będziesz miał pytania to wypisz je w formie punktów tutaj i może załącz swój szkic pozwu. Wtedy będzie łątwiej Tobie pomóc.
w skrócie:
- czy wysłałeś pismo informujące o odstąieniu od umowy z żądaniem zwrotu pieniędzy? To powinno być zrobione przed wysłąniem pozwu (znajdź przykłady w internecie)
- Jeżęli sprzedawca w ciągu określonego przez Cieb ie czasu (np. 3 dni) nie zwróci Ci pieniędzy to wtedy wyślij wezwanie mediacyjne - to też powinno być zrobione przed pozwem,
- pewnie obie kwestie sprzedawca oleje więc wtedy zajmij się pozwem.
- wypisz i dołącz wszystkie dowody
- kwota o jaką się będziesz sądzić to koszt laptopa + ustawowe odsetki od momentu. co do pozostałych roszczeń to ciężko będzie Ci udowodnić, że należą się Tobie mimo, że laptop był długo przetrzymywany. Chyba, że poniosłeś jakieś uzasadnione lub udowodnione straty (np. nie mogłeś wykonywać pracy itp.) Również nie sądzę, żeby koszty wysyłki były zwrócone - to jest Twoja decyzja, żę wysyłasz laptop do analizy itp.
najlepiej skonsultuj swój pozew z Federacją Konsumentów
http://www.federacja-konsumentow.org...esz-pomoc.html .. sprobuj się z nimi skontaktować - radcy prawni udzielają tam porad za darmo i stosunkowo szybko w porównaniu do Rzecznika, który jest bardzo zawalony różnymi sprawami.