Oszustwo przez szefa w danii - Forum Prawne

 

Oszustwo przez szefa w danii

Witam od grudnia do marca br. pracowałem legalnie w danii. Podczas pracy uległem wypadkowi w ktorym skręciłem kolano i naderwalem więzadło. O zaistnialej sytuacji poinformowalem szefa,(polaka) jednak on oznajmił że nie mam żółtej karty(karty ubezpieczeniowej) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Skandynawia


Odpowiedz
 
20-10-2018, 01:32  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Oszustwo przez szefa w danii

Witam od grudnia do marca br. pracowałem legalnie w danii. Podczas pracy uległem wypadkowi w ktorym skręciłem kolano i naderwalem więzadło. O zaistnialej sytuacji poinformowalem szefa,(polaka) jednak on oznajmił że nie mam żółtej karty(karty ubezpieczeniowej) i w tej sytacji nie moge otrzymać pomocy medycznej wiec najlepiej bedzie jak wroce do Polski sie wyleczyć, co uczynilem.2 mies. Leczenia i rehabilitacji. Po czasie dowiedzialem sie że brak tej karty oznaczał jedynie że musialbym zaplacic za wizyte w szpitalu ale zaraz po jej wyrobieni pieniądze za leczenie zostałyby zwrocone. Czy istnieje mozliwosc ubiegac sie o odszkodowanie od firmy lub nieuczciwego szefa? Jest to duza korporacja kurierska w danii
Michal.dk jest off-line  
20-10-2018, 01:37  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Dodam że mam swiadka słów "szefa" a noga nadal nie powróciła do pelnej sprawności
Michal.dk jest off-line  
22-10-2018, 23:14  
mala_zaarhus
Praktyk
 
mala_zaarhus na Forum Prawnym
 
Posty: 289
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Czy moze pan udowodnic, ze wypadek sie zdarzyl w czasie pracy? Czas pracy podany w kontrakcie, czas zgloszenia wypadku pracodawcy itd. Cos co zwiazki mogly zobaczyc..Tylko nie wiem, czy zwiazki beda chcialy przyjac sprawe, jesli nie jest pan ich czlonkiem.
Dodatkowo w przypadku wypadku w pracy nie ma oplat za wizyte w szpitalu. Ogolnie nie ma tu oplat za leczenie. A jeszcze w przypadku posiadania Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) sprawa jest tym prostsza.
mala_zaarhus jest off-line  
22-10-2018, 23:30  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Mam świadka, przyjaciela który odbierał mnie z mniejsca wypadku i był przy rozmowie telefonicznej z pracodawca, oraz zdjęcie kolana wykonane na drugi dzień.Lot do polski mialem dopiero tydzien po zdarzeniu. Cale lecze przebiegalo prywatnie w polsce.
Michal.dk jest off-line  
22-10-2018, 23:36  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Poza tym bylem nadal zatrudniony w firmnie przez miesciac po wypadku, gdyz pracodawca liczyl na mój szybki powrót.
Michal.dk jest off-line  
22-10-2018, 23:56  
mala_zaarhus
Praktyk
 
mala_zaarhus na Forum Prawnym
 
Posty: 289
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

W jakiej miejscowosci? To znajde siedzibe zwiazkow. Moze tez polski prawnik w Danii moglby pomoc.
mala_zaarhus jest off-line  
23-10-2018, 00:00  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Wypadek mial miejsce w nyradzie, kolo vordinborga gdzie bylem zatrudniony. Mieszkalem w nykobing falster.
Michal.dk jest off-line  
23-10-2018, 00:07  
mala_zaarhus
Praktyk
 
mala_zaarhus na Forum Prawnym
 
Posty: 289
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

3F
Vingevej 1
4760 Vordingborg
Te zwiazki zawodowe, ktore chyba reprezentuja panska grupe zawodowa.
Tu znalazlam Polke, ktora pracuje w odlamie 3F, chyba w grupie zajmujacej sie branza budowlana, ale moze ona bedzie mogla cos powiedziec o panskiej sprawie i jakos pokierowac.
Olla Anna Carlsen
Afdeling
BAT–Kartellet
Tlf:
70 300 300
E-mail:
olla.carlsen@batkartellet.dk
mala_zaarhus jest off-line  
23-10-2018, 00:11  
Michal.dk
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Oszustwo przez szefa w danii

Serdecznie dziękuję za wykazana pomoc.
Michal.dk jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nękanie przez byłego szefa (odpowiedzi: 3) Bardzo proszę o poradę. Ponad dwa lata temu pracowałam w pewnym studio nagrań. Dokładnie przez miesiąc. Na początku szef obiecywał wynagrodzenie w...
§ Oszustwo szefa (odpowiedzi: 2) Witam mam problem ponieważ będąc na urlopie pracowałem na czarno, w misiącu zarobiłem 3900 zl + 1600 zl za pracę na czarno. W dniu wypłaty okazało...
§ Zwolnienie dyscyplinarne i udokumentowane oszustwo szefa (odpowiedzi: 5) Witam forumowiczów. Zalogowałem się na tej stronie ponieważ potrzebuje porady prawnej w mojej sprawie. Otóż sprawa wyglada następująco. W miniony...
§ Molestowanie przez szefa (odpowiedzi: 12) Witam mam problem. Otóż moja przyjaciółka pracuje pewnym sklepie, robota wakacyjna. Pracuje na czarno. Wszystko by było okej gdyby szef- właściciel...
§ uderzony przez byłego szefa (odpowiedzi: 3) Proszę o radę. Jak jeszcze pracowałem pozostawiłem w zakładzie pracy moja wersalkę na czas przeprowadzki oczywiście wszystko było uzgodnione z moją...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:49.