Odmowa wypłaty odszkodowania z tytułu śmierci męża - PZU Życie
Witam serdecznie.
Od 2014 r. jestem kontynuatorką ubezpieczenia pracowniczego typu P Plus w PZU Życie SA. 19. lutego br. zmarł mój mąż. Szkodę zgłosiłam w PZU 27. lutego. Pracownik przyjmujący zgłoszenie PZU poinformował mnie, że szkoda została przyjęta, że przysługuje mi odszkodowanie w wysokości 4 tysięcy złotych, które zostaną przelane na moje konto w przeciągu tygodnia.
Po upływie tygodnia zamiast wymienionej kwoty otrzymałam zwykły list od PZU o odmowie przyznania mi odszkodowania. Odmowę wypłaty odszkodowania motywują tym, że za miesiąc styczeń nie była odprowadzona składka. Fakt, to było zaniedbanie z mojej strony spowodowane tym, że mąż od 16. stycznia przebywał w szpitalu, gdzie przeszedł operację usunięcia dwóch guzów na jelicie grubym (nowotwór złośliwy jelita grubego). 9. lutego po stwierdzeniu, że nie opłaciłam składki za miesiąc styczeń, zrobiłam przelew na konto PZU za trzy miesiące tj. styczeń, luty i marzec. Mąż wtedy jeszcze żył. Problemu nie było do chwili, gdy PZU Życie miało wypłacić mi odszkodowanie.
Nie wiem, co teraz mam robić. Czy pisać odwołanie od ich decyzji?
Może ktoś był w podobnej sytuacji i mógłby podpowiedzieć, czy jest szansa na otrzymanie tych pieniędzy, czy może sprawa jest już z góry przegrana?
Bardzo proszę o pomoc. Jeśli konieczne, udzielę dodatkowych informacji.
Pozdrawiam serdecznie,
Maria
|