Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską - Forum Prawne

 

Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Witam wszystkich zanim opisze zaistniałą sytuację - napisze jakie mam 2 główne pytania: 1. czy mogę dochodzić swoich praw sądownie - znaczy czy jest sens czy też sprawa jest nie do wygrania, bo faktycznie jest ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Ubezpieczenia - polisy, ubezpieczyciele


Odpowiedz
 
01-05-2016, 23:22  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Witam wszystkich

zanim opisze zaistniałą sytuację - napisze jakie mam 2 główne pytania:

1. czy mogę dochodzić swoich praw sądownie - znaczy czy jest sens czy też sprawa jest nie do wygrania, bo faktycznie jest tam moja winna?
2. czy ktoś może polecić prawnika lub kancelarię z Wwy co miała już do czynienia z podobna sprawą?

W grudniu zeszłego roku zakupiłem TV - nowy, poprzez allegro ale od firmy. Transakcja przebiegła pomyślnie i TV został mi dostarczony. Ze sprzedający wcześniej ustaliłem telefonicznie ewentualna możliwość wymiany na mniejszy model, jeśli ten będzie za duży -55 cali to dużo, a ja jakoś od 15 lat obchodziłem się bez TV - jednak jak kupować, to już konkretnie pomyślałem - przynajmniej będzie kino w domu. Po rozpakowaniu i sprawdzeniu wielkości postanowiłem jednak wymienić TV na mniejszy i bez zakrzywionego ekranu. Miałem odesłać TV a sprzedawca miał go odebrać i wysłać mi inny model i zwrócić różnicę w cenie. Odesłałem paczkę kurierem - tak samo zapakowany towar jak wcześniej - w oryginalny karton, wszystkie styropiany i folie na TV etc - i tu pojawia się problem. Odbiorca rozpakował przesyłkę przy kurierze, ponieważ stwierdził uszkodzony róg kartonu. TV okazał się uszkodzony - zbity róg plastiki, matryca, etc - wszytko w tym miejscu gdzie był uszkodzony karton. Sprawa została zgłoszona kurierowi a kurier zgłosił to do centrali i umówił oględziny. Pracownik firmy przyjechał na oględziny oraz spisał uszkodzenia. Niestety moja reklamacja została nie uznana - uzasadnienie:


"Szanowni Państwo
W związku ze zgłoszonym roszczeniem uszkodzenia przesyłki o w/w numerze, UPS Polska Sp. z o.o. zawiadamia, iż na podstawie zgromadzonych dokumentów i informacji, nie stwierdzono zaistnienia przesłanek odpowiedzialności odszkodowawczej w rozumieniu Ogólnych Warunków Świadczenia Usług UPS („OWŚU”) oraz art. 65 i nast. ustawy Prawo Przewozowe.
Zgodnie z art. 41 ustawy Prawo przewozowe, nadawca jest obowiązany oddać przewoźnikowi rzeczy w stanie umożliwiającym ich prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia. Ponadto, zgodnie z pkt. 3.1 OWŚU, nadawca ponosi odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniego opakowania, opisania i oznaczenia przesyłki.
Przykłady uzasadnienia faktycznego: Zgodnie z protokołem szkody nadawca nie zastosował wystarczającego zabezpieczenia na czas transportu.
Niewykonanie przez nadawcę tego obowiązku jest podstawą do zwolnienia
przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w substancji przesyłki zgodnie z art. 65 ust. 3 pkt. 2 ustawy Prawo Przewozowe. W związku z powyższym odmawiamy uznania reklamacji w całości.
Informujemy o prawie złożenia odwołania do UPS Polska sp. z o.o. w terminie 10 dni od doręczenia niniejszej odpowiedzi na reklamację.
Z poważaniem"

napisałem oczywiście odwołanie

"
ODWOŁANIE

Niniejszym wzywam UPS Polska Sp. z o.o. do zapłaty kwoty 4 990,00 zł w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.02.2016 r.
Zapłaty proszę dokonać na rachunek bankowy Banku Milliennium numer:
xxxxxxxxxxxxxxx, którego właścicielem jest xxxxxxxxxxxx.
Na powyższą kwotę 4 990,00 zł składają się – kwota wynikająca z tytułu ubezpieczenia przesyłki – nowy Telewizor LG 55UC970V, która uległa uszkodzeniu w trakcie transportu, a za którą od momentu odebrania przez kuriera – przedstawiciela UPS Polska Sp. z o.o. od nadawcy xxxxxxxxxxx, była odpowiedzialna firma UPS Polska Sp. z o.o.
Zgodnie z art. 41 ustawy Prawo przewozowe, nadawca jest obowiązany oddać przewoźnikowi rzeczy w stanie umożliwiającym ich prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia, co xxxxxxxxx będący nadawcą niniejszym uczynił.
UPS Polska Sp. z o.o odmawiając uznania reklamacji w całości, powołuje się na pkt. 3.1 OWŚU UPS Polska Sp. z o.o, gdzie nadawca ponosi odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniego opakowania, opisania i oznaczenia przesyłki, a zgodnie z protokołem szkody według UPS Polska Sp. z o.o. nadawca nie zastosował wystarczającego zabezpieczenia na czas transportu.
Niniejszym nadawca xxxxxxx nie zgadza się z powyższym stwierdzeniem. Zgodnie z protokołem szkody nadawca xxxxxxxxxxx zapewnił wystarczające zabezpieczenia na czas transportu, zapewniając odpowiednie opakowanie, opisanie i oznaczenie przesyłki – przesyłka była zapakowana w oryginalny karton, w środku znajdowały się oryginalne styropiany zabezpieczające przedmiot, dodatkowo była ona owinięta folią sterczową oraz obklejona taśmą, na przesyłce znajdowały się również znaki „ostrożnie” oraz „góra”.
Dodatkowo nadawca dochował wszelakiej staranności przy nadaniu przesyłki, co poniżej dokładnie przedstawia opis zaistniałego zdarzenia... "

Napisałem odwołanie i również nie zostało ono uznane. Cały czas dostaje odpowiedź że paczka była źle opakowana.


"Szanowni Państwo
w odpowiedzi na odwołanie z dnia 21.01.2016 od decyzji UPS odmawiającej reklamacji wskazanej powyżej, po przeprowadzeniu postępowania odwoławczego, uprzejmie informujemy że ww. odwołanie nie zostaje uwzględnione, a decyzje o odmowie uwzględnienia reklamacji z dnia 20 stycznie 2016 była prawidłowa w świetle Ogólnych Warunków Świadczenia Usług UPS ("OWU") oraz Ustawy Prawo Przewozowe

Zgodnie z art. 41 ustawy Prawo przewozowe, nadawca jest obowiązany oddać przewoźnikowi rzeczy w stanie umożliwiającym ich prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia. Ponadto, zgodnie z pkt. 3.1 OWŚU, nadawca ponosi odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniego opakowania, opisania i oznaczenia przesyłki.

Zgodnie z protokołem szkody nadawca nie zastosował wystarczającego zabezpieczenia wewnątrz opakowania.

Niewykonanie przez nadawcę tego obowiązku jest podstawą do zwolnienia
przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w substancji przesyłki zgodnie z art. 65 ust. 3 pkt. 2 ustawy Prawo Przewozowe.

Niniejsze pismo kończy postępowanie reklamacyjne.

Po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej przysługuje Państwu prawo dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy Prawo Przewozowe w postępowaniu sądowy przed Sadem Rejonowym dla m.st. Warszawy."


Ostatnio jednak usłyszałem że to jest wszystko ściema i powinni mi wypłacić jednak odszkodowanie ponieważ - podobno o momentu przejęcia paczki, jeśli kurier nie wnosi zastrzeżeń, odpowiada firma kurierska. Nie wiem na ile to prawda.

Kuriera zmawiałem poprzez firmę KurJerzy.pl a operatorem był UPS
MichalSzu jest off-line  
01-05-2016, 23:26  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Jakie dodatkowe opcje przesyłki zostały opłacone?
 
01-05-2016, 23:42  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Jakie dodatkowe opcje przesyłki zostały opłacone?
ubezpieczenie o wartości 6000 zł
wartość zakupu z allegro to 5000 zł + koszty przesyłki
najtaniej ten model w sklepie da radę znaleźć za około 5500-6000 zł
MichalSzu jest off-line  
01-05-2016, 23:43  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

A „ostrożnie”?
 
01-05-2016, 23:58  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
A „ostrożnie”?
nie było nigdzie takiej opcji, aby wykupić coś takiego jak "ostrożnie"- jednak w mailu gdzie otrzymałem 1 pokwitowanie dla kuriera oraz 1 dla mnie, na 3 stornie znajdowały sie do wydruku oznaczenia "góra" oraz "ostrożnie" - oczywiście je nakleiłem

ponadto pisałem

"Zgodnie z protokołem szkody nadawca xxxxxxxxxxx zapewnił wystarczające zabezpieczenia na czas transportu, zapewniając odpowiednie opakowanie, opisanie i oznaczenie przesyłki – przesyłka była zapakowana w oryginalny karton, w środku znajdowały się oryginalne styropiany zabezpieczające przedmiot, dodatkowo była ona owinięta folią sterczową oraz obklejona taśmą, na przesyłce znajdowały się również znaki „ostrożnie” oraz „góra”."


ps - sprawdziłem teraz na kurjerzy.pl i wpisując te same opcje (rozmiary, waga, wartość, nazwa co jest w paczce etc) wyskakuje UWAGA takie info przy wpisaniu telewizor jako zawartość "Produkt musi być umieszczony na palecie."
wcześniej nic nie wyskakiwało
MichalSzu jest off-line  
02-05-2016, 00:00  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
czy też sprawa jest nie do wygrania
Cienko to widzę...
 
02-05-2016, 00:39  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie re: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Cienko to widzę...
dlaczego? wyjaśnisz? przesyłka odpowiednio opakowana, ubezpieczona - co wobec tego zrobiłem źle- jak ja powinienem wysłać?
UPS ciągle pisze że źle opakowana - oryginalny karton plus styropiany i normalnie wszytko jak z fabryki - przecież oni inaczej ich nie wysyłają
MichalSzu jest off-line  
02-05-2016, 11:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Choćby dlatego:
Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
wpisując te same opcje (rozmiary, waga, wartość, nazwa co jest w paczce etc) wyskakuje UWAGA takie info przy wpisaniu telewizor jako zawartość "Produkt musi być umieszczony na palecie."
Ponadto zerknij na wytyczne dotyczące pakowania:
https://www.ups.com/packaging/?loc=pl_PL
 
04-05-2016, 13:26  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Choćby dlatego:

Ponadto zerknij na wytyczne dotyczące pakowania:
https://www.ups.com/packaging/?loc=pl_PL
no ale on właśnie był tak zapakowany

przecież nie może być inaczej - taka samo jak wyjechał z fabryki

nadal wiec szukam prawnika, kancelarii - ktoś coś wie?
MichalSzu jest off-line  
04-05-2016, 13:57  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
przecież nie może być inaczej - taka samo jak wyjechał z fabryki
To nie ma znaczenia.
 
04-05-2016, 17:15  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
To nie ma znaczenia.

tzn? ja nie wiem za bardzo jak inaczej można było tą paczkę wysłać niż tak jak była opakowana jak wyjechała z fabryki -
MichalSzu jest off-line  
04-05-2016, 17:16  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
ja nie wiem za bardzo jak inaczej można było tą paczkę wysłać niż tak jak była opakowana jak wyjechała z fabryki
Sam przecież napisałeś, jak:
Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
"Produkt musi być umieszczony na palecie."
 
04-05-2016, 17:35  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Sam przecież napisałeś, jak:

ale wtedy nie wyskakiwała taka opcja - można to sprawdzić że zostało to zmienione - po prostu by mnie nie puściło w zamówieniu tak jak teraz
MichalSzu jest off-line  
04-05-2016, 18:29  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a MichalSzu Zobacz post
Po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej przysługuje Państwu prawo dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy Prawo Przewozowe w postępowaniu sądowy przed Sadem Rejonowym dla m.st. Warszawy
I to możesz zrobić.
 
04-05-2016, 19:43  
MichalSzu
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Zniszczenie przesyłki przez firmę kurierską

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
I to możesz zrobić.
wiem że mogę - jedno z moich pytań było o polecenie prawnika lub kancelarii o miała doświadczenie z odszkodowaniem za zniszczona przesyłkę
MichalSzu jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja towaru uszkodzonego przez firmę kurierską. (odpowiedzi: 1) Mam takie pytanie. Prowadzę działalność gospodarczą o profilu produkcyjno- usługowym a towary wykonywane są ręcznie pod konkretne zamówienie....
§ Żądanie dopłaty przez firmę kurierską (odpowiedzi: 3) Witam. Z góry przepraszam jeśli zamieszczam wątek w złym dziale, jestem tu nowy i jeszcze nie zgłębiłem panującego tu porządku. Zatem do rzeczy....
§ paczka otwarta przez firmę kurierską (odpowiedzi: 5) Witam, moja firma wysłała paczkę z Poznania do Krakowa firmą kurierską. Przesyłka zawierała delikatne przedmioty- szkło i karafki oraz szklane...
§ Zniszczona paczka przez firmę kurierską (odpowiedzi: 4) Witam, współpracuję z kurierem 'siódemka', który taaak nie lubi uznawać reklamacji, ale to taaaak, że nic nigdy nie uznał. Birąc to pod uwagę, jak...
§ Reklamacja skradzionego telefonu przez firmę kurierską. (odpowiedzi: 20) Witam. 15. marca br. zakupiłem na serwisie aukcyjnym smartfon poprzez "Kup Teraz". Dnia 20. marca przyszła do mnie uszkodzona paczka. Paczka była...
§ Problem z firmą kurierską i przesyłką (odpowiedzi: 1) Ponad 3 tygodnie temu zamówiłam na aukcjach allegro łóżko i materac ( szafka nocna była gratis ). Firma obiecała wysyłkę w ciągu 7 dni. Wywiązała się...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:59.