Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem. - Forum Prawne

 

Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Witam. 3 tygodnie temu zostałem potrącony przez samochód, w wypadku ucierpiał mój rower, który jednocześnie jest moim narzędziem pracy. Policja stwierdziła ewidentną winę kierowcy i podała mi podstawowe dane potrzebne do uzyskania odszkodowania. Odrazu tego ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Ubezpieczenia - polisy, ubezpieczyciele


Odpowiedz
 
25-03-2020, 16:05  
PanMateusz57
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Witam.

3 tygodnie temu zostałem potrącony przez samochód, w wypadku ucierpiał mój rower, który jednocześnie jest moim narzędziem pracy.
Policja stwierdziła ewidentną winę kierowcy i podała mi podstawowe dane potrzebne do uzyskania odszkodowania.

Odrazu tego samego dnia zgłosiłem szkodę do ubezpieczyciela, dzisiaj dostałem mail z kwotą przyznanego odszkodowania, ale kwota ta jest śmiesznie niska.

Próbowałem już wcześniej kontaktować się z ubezpieczycielem w sprawie dostarczenia dodatkowych dokumentów, ale nie odpowiadał na moje maile, a dodzwonić też się nie byłem w stanie. Jedyny kontakt jaki miałem, to z rzeczoznawcą, który tydzień temu poprosił mnie o dane roweru oraz dostarczyłem mu kosztorys naprawy szkód.

Niestety poza stratą w mieniu, straciłem na 10 dni źródło dochodów, ponieważ jestem kurierem rowerowym i zarabiam od przepracowanej godziny. W związku z tym straciłem potencjalnie ~2000zł, które mógłbym w tym czasie realnie zarobić, oraz kosztorys napraw opiewa na kwotę 1838zł, co łącznie daje stratę prawie 4k zł. Natomiast ubezpieczyciel przyznał mi jedynie 650zł odszkodowania.

Czy jest możliwość wymuszenia na ubezpieczycielu, wypłacenia wyższego odszkodowania?

Czy jest w ogóle sens się domagać wyższego odszkodowania?

Oraz ile czasu trwa wypłacenie odszkodowania?
PanMateusz57 jest off-line  
26-03-2020, 19:29  
Anna P.
Przyjaciel forum
 
Anna P. na Forum Prawnym
 
Posty: 1.979
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Czy udokumentowałeś ubezpieczycielowi utracony dochód?
Za co konkretnie przyznali Ci te 650 zł?
Możesz wkleić albo zacytować, co napisali w decyzji?
Anna P. jest off-line  
31-03-2020, 23:08  
PanMateusz57
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Cytat:
Napisał/a Anna P. Zobacz post
Czy udokumentowałeś ubezpieczycielowi utracony dochód?
Za co konkretnie przyznali Ci te 650 zł?
Możesz wkleić albo zacytować, co napisali w decyzji?
Niestety, ale jak wspomniałem nie ma kompletnie żadnego kontaktu ze strony ubezpieczalni, pisałem parę maili, i nie dostałem żadnej odpowiedzi, próbowałem też dzwonić, ale nikt nie odbierał. Jedyny kontakt jaki miałem w sprawie odszkodowania, to telefon od rzeczoznawcy, który poprosił mnie o wysłanie mu na mail kosztorysu naprawy roweru.

Nadal nie ma z ich strony, żadnej odpowiedzi na moje maile.
Nie wiem nawet czy dostanę chociaż, to co napisali, że mi przyznają.

Nie wiem już co mam robić.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg IMG_20200401_000144.jpg (85,7 KB, 11 wyświetleń)
PanMateusz57 jest off-line  
01-04-2020, 07:31  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 31.642
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Wyślij list za potwierdzeniem odbioru bo mail jest bezwartościowy. Grają na czas bo wiedzą, że nawet jak to gdzieś komuś zgłosisz to wyjdzie, ze pisałeś maile a to nie jest formalny sposób komunikacji.
Regand jest on-line  
01-04-2020, 17:46  
PanMateusz57
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a Regand Zobacz post
Wyślij list za potwierdzeniem odbioru bo mail jest bezwartościowy. Grają na czas bo wiedzą, że nawet jak to gdzieś komuś zgłosisz to wyjdzie, ze pisałeś maile a to nie jest formalny sposób komunikacji.
Rozumiem, że nadal żyją w średniowieczu?
Może mam jeszcze napisać je piórem?
Ehh...

Jakieś rady jak napisać taki list, aby wszystko było "formalnie"?
PanMateusz57 jest off-line  
14-04-2020, 20:58  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.082
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Cytat:
Napisał/a PanMateusz57 Zobacz post
Rozumiem, że nadal żyją w średniowieczu?

Może mam jeszcze napisać je piórem?

Ehh...



Jakieś rady jak napisać taki list, aby wszystko było "formalnie"?
A jak zamierzasz udowodnić, że wysłałeś do nich korespondencję mailem?

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
cameleonix11 jest off-line  
16-04-2020, 20:52  
eveeou
Użytkownik
 
Posty: 197
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

Cytat:
Napisał/a PanMateusz57 Zobacz post
Rozumiem, że nadal żyją w średniowieczu?
Może mam jeszcze napisać je piórem?
Ehh...

Jakieś rady jak napisać taki list, aby wszystko było "formalnie"?
Nie wiem kto żyje w średniowieczu, ale warto wiedzieć, że firmy wskazują konkretne kanały komunikacji, np. reklamacji. A oświadczenia woli należy składać pisemnie, mokry podpis, lub podpis elektroniczny kwalifikowany. niektórzy żyją tak w przyszłości, że podpisują się w Wordzie. Nie wiem czy ktoś by chciał, żeby firmy uznawali tak podpis. Firma powinna Cię poinformować o drogach złożenia reklamacji, może stworzyli formularz na stronie przez który możesz złożyć reklamacje, albo podali inną formę. I warto to sprawdzić i tak składać.
eveeou jest off-line  
17-04-2020, 10:41  
Vultar
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Niskie odszkodowanie, problem w porozumieniu z ubezpieczycielem.

***mod***
Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak ? adres e-mail, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr szkody.
Więcej znajdziesz u nich na stronie.

Jeżeli prowadzisz działalność to automatycznie potrącają VAT. Nie wiem jak z kurierami ale np. taksówkarze dostają postojowe.
Vultar jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Za niskie odszkodowanie... (odpowiedzi: 1) Dzień dobry/ dobry wieczór W wigilię miałem kolizję nie z mojej winy, sprawca ubezpieczony jest w INTERRISK. Sprawy nie mogłem załatwić przez...
§ Problem w porozumieniu się z kupującym (odpowiedzi: 1) Witam, Prowadzę 1os DG. Mam pewien problem w porozumieniu się z kupującym. Proszę o przeczytanie krótkiej historii i podpowiedź, kto ma rację w...
§ Za niskie odszkodowanie (odpowiedzi: 3) Witam.Proszę mi doradzić jakie działania należy wykonać w opisanej sprawie.Otóż w lipcu 2012 roku niespełna 4 letnia wnuczka uległa...
§ za niskie odszkodowanie (odpowiedzi: 4) Witam, 31-10-2013 pękła rura i zalało mi całą łazienkę. Żeby wymienić rurę trzeba było kuć płytki, część płytek ze ściany sama odpadła, jakaś...
§ Za niskie odszkodowanie (odpowiedzi: 2) Dzień dobry, Pracodawca wypłaca mi za niskie odszkodowanie z tytulu umowy o zakazie konkurencji... niewłaściwie wypłacił 2 pierwsze raty, gdyż...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:46.