Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy - Forum Prawne

 

Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy

Witam serdecznie. Wiem, że sprawa jest dosyć długa, ale jestem młodą osobą i jeszcze nie bardzo orientuję się w zagadnieniach prawa pracy. Od pół roku byłam zatrudniona na umowę-zlecenie, podpisywaną co miesiąc. Nigdy nie miałam ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Umowy zlecenia i o dzieło


Odpowiedz
 
05-10-2011, 21:04  
Cytrynia
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy

Witam serdecznie.

Wiem, że sprawa jest dosyć długa, ale jestem młodą osobą i jeszcze nie bardzo orientuję się w zagadnieniach prawa pracy.

Od pół roku byłam zatrudniona na umowę-zlecenie, podpisywaną co miesiąc. Nigdy nie miałam problemu z wypłatą wynagrodzenia/premii. Ponieważ jednak byłam zatrudniona na warunkach o wiele bardziej niekorzystnych niż reszta pracowników, a próba otrzymania wyjaśnień dot. niewypłacenia mi premii konkursowej (całkowicie zasłużonej) skończyła się stekiem kłamstw oraz pojawieniem się ogłoszenia na moje (jedyne w firmie) stanowisko, postanawiałam nie podpisywać umowy na kolejny miesiąc. Poinformowałam o tym pracodawcę ostatniego dnia miesiąca, przy czym zaznaczam, że wszystkie sprawy wchodzące w zakres moich obowiązków miałam uregulowane, zamknięte, kartoteki posegregowane i uporządkowane dla nowego pracownika. Zresztą jeszcze w poniedziałek, już w październiku, siedziałam w pracy za darmo do 13.00, przekazując dokumentację osobie, która będzie mnie zastępować.

I tu jest sedno. Pożegnałam się, niby wszystko ok...

27.09. dostałam podpisane przez pracodawcę rozliczenie umowy-zlecenia za wrzesień. Ponieważ wynagrodzenie za U-Z zawsze było wypłacane najpóźniej ok. 5 dnia miesiąca (i to wówczas, gdy o tym przypomniałam), postanowiłam i dzisiaj przypomnieć (drogą mailową) pracodawcy, że będę wdzięczna za uregulowanie zobowiązań finansowych. W odpowiedzi dostałam utrzymany w dosyć niegrzecznym tonie mail, że umowy-zlecenia są wypłacane ok. 10 dnia każdego miesiąca i żebym w związku z tym nie wysyłała ponagleń mailem. Na co odpowiedziałam, że nie ponaglam, a jedynie przypominam, gdyż zdarzało się Panu niejednokrotnie zapomnieć w natłoku obowiązków o rozliczeniu umów, a ponadto w takich sytuacjach dostawałam od Pana informację, że są rozliczane ok. 5 dnia następnego miesiąca. I podziękowałam za wyjaśnienia. Wówczas otrzymałam telefon na prywatny numer z wyrzutami, że "nie jest moim kolegą i nie życzy sobie, aby tak się zwracać do niego", na co odparłam, że nie użyłam nigdy stwierdzenia w takim tonie. Wtedy mój były już pracodawca zagroził mi, że dokładnie sprawdzi, czy abym wypełniła obowiązki wynikające z umowy-zlecenia oraz, że nie dość, że nie dostanę wynagrodzenia, to jeszcze wniesie sprawę do sądu o odszkodowanie. Jak się wyraził: "gwarantuję, że spotkamy się w sądzie".
W związku z tym mam pytanie: rozliczenie umowy-zlecenia zostało podpisane. Czy zatem pracodawca może "nagle" znaleźć na mnie haka i wystąpić o odszkodowanie? Dodam, że nikt, absolutnie nikt, nigdy nie miał zastrzeżeń do mojej pracy, natomiast cała dokumentacja jest w biurze. Jeśli się uprze, może mi uprzykrzyć życie...

Bardzo proszę o opinie, czy w takiej sytuacji powinnam się czegoś obawiać.

Pozdrawiam.
Cytrynia jest off-line  
05-10-2011, 21:11  
Cytrynia
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy

Z góry przepraszam za złą nomenklaturę - oczywiście chodzi o Zleceniodawcę, nie pracodawcę.
Mam nadzieję, że jednak post jest zrozumiały.
Cytrynia jest off-line  
06-10-2011, 10:17  
zomada
Użytkownik
 
Posty: 279
Domyślnie RE: Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy

Jeśli wykonała Pani powierzone zadania prawidłowo, to nie ma czym się martwić. Jeśli nie zapłaci, to proszę napisac wezwanie do zapłaty z wyznaczonym terminem zapłaty. Jesli termin minie a nie zapłaci nadal, to skierować pozew do sądu o zapłatę.
Jesli to zleceniodawca wniesie pozew do sądu o odszkodowanie, to on będzie musiał udowodnić, że nie wykonała Pani należycie swoich zadań.
zomada jest off-line  
06-10-2011, 11:08  
Cytrynia
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Umowa zlecenie a odszkodowanie dla pracodawcy

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Cytrynia jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ składki pracodawcy umowa zlecenie (odpowiedzi: 1) witam. koleżanka pracowała 2 lata na umowę zlecenie. potem została przyjęta na umowę o pracę ale zwolniono ja po pół roku. poszła do pupu żeby dostać...
§ Umowa zlecenie pracodawcy (odpowiedzi: 1) Witam :) jestem tutaj nowy a do tego jeszcze nie zabardzo obeznany w spracha pracy gdyz dopiero ją zaczynam ... Otóż dostałem od Pracodawcy ofertę...
§ Umowa zlecenie - próba oszustwa pracodawcy (odpowiedzi: 5) Witam, mój problem wygląda następująco: zatrudniłem się na Orlenie do obsługi klienta. Dostałem 3-miesięczną umowę zlecenie ("próbną"), wg. której...
§ umowa o prace i umowa zlecenie u innego pracodawcy (odpowiedzi: 1) witam pracuję na umowę o pracę w placówce oświatowej A , dodatkowo po pracy w placówce A pracuję w placówce oświatowej B na umowę zlecenie. ...
§ Umowa zlecenie u pracodawcy (odpowiedzi: 1) Witam, Jestem zatrudniony na etat u jednego pracodawcy. Dostałem dodatkowo (od tego samego pracodawcy), umowę zlecenie(termin wykonania zlecenia...
§ umowa zlecenie a upadłość pracodawcy (odpowiedzi: 2) hej, mam problem i potrzebuje rady kogoś kto się na tym zna. pracowałam przez ostatnie pół roku na umowę zlecenie. pod koniec roku 2010 zostałam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:04.