Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna - Forum Prawne

 

Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Witam serdecznie. Mam pewien problem i jakie mogę ponieść konsekwencje ew jak mogę się bronić. Spróbuję naświetlić temat. Zajmuję się wideofilmowaniem i fotografią. Posiadam grono zadowolonych klientów jednak przydarzył się wypadek i uszkodziła się karta ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Umowy zlecenia i o dzieło


Odpowiedz
 
18-12-2018, 10:25  
bobi916
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Witam serdecznie.

Mam pewien problem i jakie mogę ponieść konsekwencje ew jak mogę się bronić. Spróbuję naświetlić temat.

Zajmuję się wideofilmowaniem i fotografią. Posiadam grono zadowolonych klientów jednak przydarzył się wypadek i uszkodziła się karta z częścią materiału weselnego nie do odzyskania. Jako że nagrywamy materiał na 2 / 3 kamery pozwoliło to na zbudowanie fajnej pamiątki z wesela i wydanie ostatecznie materiału zleceniodawcy.

Czas realizacji 90 dni roboczych uległ wydłużeniu o 2 mieciące przez uszkodzenie i ostatecznie materiał wydaliśmy po 6 miesiącach.

Dodam że dołożyłem wszelkich starań aby pamiątka była kompletna i nie budziła zastrzeżeń.
Przy wydaniu materiału poinformowałem parę młodą o zaistniałym fakcie i za zlecenie nie pobieramy żadnych opłat mimo iż usługa foto jest wydana kompletna tylko z wideo nie posiadamy materiału z jednej kamery.
Jednak nic kluczowego tz przygotowania, wejscie do kośioła, przysięga, wyjscie z kościoła, pierwszy taniec i pozostałe części są zawarte w materiale wideo tylko nie są zróżnicowane poprzez ujęcia z drugiej kamery.

Para młoda odebrała materiał i przez 10 dni nie odezwała się do wczoraj.

Ma do mnie ogromne pretencje że materiał jest beznadziejny. Podobno z materiałem chodziła po różnych firmach w branży które wyśmiały ten materiał ( nic dziwnego też bym wyśmiał patrząc że to konkurencja a nie jakość wideo ) i do tego zażądała dowozu uszkodzonego dysku / karty bo podobno ma jakiegoś magika / muzga który odzyska dane.

Problem jest taki że ja nie wiem jaka jest to karta zapewne została wyrzucona a dodatkowo materiał surowy z którego robiłem wesele usunąłem po 7 dniach o czym informowałem parę młodą żę taka jest procedura. Jeśli będą chcieli materiał to mogą go odebrać w ciągu 7 dni od wydania.

W czasie rozmowy informuję Parę że nie mam tego surowego materiału dostałem informację że również mam dostarczyć ten dysk na którym był ten materiał i oni odzyskają dane lecz problem jest taki że są tam również wesela innych klientów. Czy mam prawo wydać im ten dysk?

Jakie mogę mieć linię obrony oprócz przeprosin i bycia fair wobec pray młodej?

Pozdrawiam.
bobi916 jest off-line  
18-12-2018, 11:15  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 33.913
Domyślnie RE: Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Cytat:
Napisał/a bobi916 Zobacz post
W... Czy mam prawo wydać im ten dysk? ...
To wyłącznie Twoje decyzja, nie masz takiego obowiązku. Dla własnej świadomości zapoznaj się jeszcze z Art. 55. Prawa Autorskiego.
LeszsekS jest off-line  
18-12-2018, 11:32  
bobi916
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Cytat:
1. Jeżeli zamówiony utwór ma usterki, zamawiający może wyznaczyć twórcy odpowiedni termin do ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić lub żądać odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia, chyba że usterki są wynikiem okoliczności, za które twórca nie ponosi odpowiedzialności. Twórca zachowuje w każdym razie prawo do otrzymanej części wynagrodzenia, nie wyższej niż 25% wynagrodzenia umownego.
1) Utwór nie posiada usterki tzn nie zacina się nic nie brakuje i do tego nie ma w materiale obrazu nieakceptowanego. Przecież klient mógł normalnie zapłacić a ja mogłem powiedzieć że tak obrabiamy materiał ale chciałem być fair i powiedziałem dlaczego nie pobieram opłaty i widzę że źle zrobiłem.

2) Nie jest moją winą że karta strzeliła czyli usterki jeśli owe klient znajdzie nie są wynikiem okoliczności za które ja ponoszę odpowiedzialność.

3) Z powyższego artykułu również wynika że miałem prawo za zlecenie pobrać zapłatę.

Reasumując zachowałem się jak należy. Nie będę wydawał dysku na którym widnieje wizerunek innej osoby ponieważ mogę mieć niepotrzebne kłopoty z innej strony.

Dziękuję za wskazanie artykułu.
bobi916 jest off-line  
18-12-2018, 12:00  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 33.913
Domyślnie RE: Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Usterka to nie tylko wada techniczna to również każda inna cecha nie odpowiadająca zleceniodawcy.
LeszsekS jest off-line  
18-12-2018, 12:37  
bobi916
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Cytat:
Usterka to nie tylko wada techniczna to również każda inna cecha nie odpowiadająca zleceniodawcy.
Pod takie stwierdzenie można podciągnąć prawie wszytko no chyba że się mylę.
bobi916 jest off-line  
18-12-2018, 14:00  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 33.913
Domyślnie RE: Umowa_Wideofilmowanie_Fotografia_Ślubna

Niestety, zleceniodawca ma prawo powiedzieć, że utwór mu się nie podoba, że nie odpowiada jego poczuciu estetyki itp., itd.. Stąd owe 25% wynagrodzenia.
LeszsekS jest off-line  
Odpowiedz


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:42.