0,6 promila czy zawsze równa sie utracie prawa jazdy?

• Autor wątku Autor wątku Lacuna
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

Lacuna

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
23
czy sa jakies szanse,ze prawo jazdy nie zostanie zabrane?Byl to pierwszy taki incydent:/

Czy dobrze domyślam się że chodzi Ci o zakaz prowadzenia pojazdów, a nie o samo zatrzymanie prawa jazdy (a są to dwie różne rzeczy). Jeśli tak, to nadzieja na nieorzeczenie zakazu przez Sąd (zakładam dla potrzeb dyskusji że doszło do popełnienia czynu o znamionach przestępstwa i było to zawinione oraz szkodliwe społecznie w stopniu wyższym niż znikomy), pojawi się jeżeli Sąd warunkowo umorzy postępowanie karne.

tak zakaz prowadzenia pojazdow
szczerze to jestem w tym zielona:/
ponoc od 0,5 promila to juz przestepstwo i grozi utrata prawa jazdy od roku do 10 lat
ale czy sa jakies odstepstwa?

moj facet nabroil:/
ok.20 wypil 2 piwa a o 2 w nocy pojechal do apteki po tabletki przeciwbolowe i wtedy go zlapano
dodam,ze prawo jazdy jest mu potrzebne i to bardzo ze wzgledu na mnie:/
choruje na agorafobie,jestem w ciąży i nie mam szans przemieszczac sie w inny sposob niz autem:/

[cytat="Lacuna":2ra0f5kc]tak zakaz prowadzenia pojazdow
szczerze to jestem w tym zielona:/
ponoc od 0,5 promila to juz przestepstwo i grozi utrata prawa jazdy od roku do 10 lat
ale czy sa jakies odstepstwa?[/cytat:2ra0f5kc]

Tak jak wskazal Kadi - tylko warunkowe umorzenie postepowania daje szansę.
Jesli byl to jego "pierwszy raz" to w przypadku skazania nalezy się spodziewać raczej krótszego okresu zakazu prowadzenia pojazdów. Dodam też, iż w przypadku skazania (nawet na karę więzenia w zawieszeniu) zatrzymanie prawa jazdy jest obligatoryjne.

Dodam też, iż jeżeli wynik pomiaru wyszedłby w zakresie od 0,2 do 0,5 promila, to mamy doczynienia z wykroczeniem i tu obligatoryjnie orzekazny jest zakaz prowadzenia pojazdów na okres od 6 miesięcy do 3 lat.

warunkowe umorzenie...a jak mozna sie o takie starac?