13-latek, a odebranie praw i RODK

• Autor wątku Autor wątku ona_06
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O

ona_06

Użytkownik
Odpowiedzi
236
Mam pytanie;
Założyłam byłemu mężowi sprawę o odebranie praw rodzicielskich.
Czy mój syn rocznik 1993, będzie badany w RODK, czy będzie sam zeznawał w sądzie? Czy jest to konieczne? Jak to wygląda w praktyce i gdzie można znależć materiały na ten temat?
Pierwszą sprawę mam 9 maja.
Proszę o pomoc :(

Świadek może odmówić składania zeznań, jeżeli dla jednej ze stron lub uczestników jest osobą najbliższą (art. 261 kpc).

Czyli wychodzi na to, że nie musi. Pewien nie jestem, bo nie jestem prawnikiem, a nauczyłem się, że prawo mozna różnie interpretować

dzięki za pomoc.
Owszem prawo można różnie interpretować, dlatego mam teraz kłopoty...
:(

Są takie centra kryzysowe dla kobiet, do którego możesz się udać. Tam wytłumaczą Ci dokładnie-mają prawnika. Pomogą Ci napisać wniosek itd. Poszukaj w necie adresu

od sedziny zalezy czy skieruje sprawe do RODK, robia tak zazwyczaj gdy widoczny jest konflikt miedzy rodzicami,czy syn moze zeznawac ?- jesli zostanie powołąny jako swiadek sedzia zapyta o stopien pokrewienstwa i pouczy ze ma prawo odmówic zeznan

dziękuję wam za odpowiedzi. Centra kryzysowe mam za sobą. Tak prawdę mówiąć tylko w niebieskiej linii znnalazłam konkretną pomoc. Wziełam pożyczkę i wezmę adwokata, od znajomej.
Jak radzę komuś to jestem "mądra", ale przy tym typie zaczynam się bać i tracę wątek.
Były od 4 lat wogóle nie ma kontaktu z dzieckiem. Syn nie chce go znać i mówi tato do mojego partnera, który go kocha i dba o syna.
Nie chcę żeby syn niepotrzebnie się stresował.