4 klasa technikum informatyk i obowiązkowe zajęcia dodatkowe w sobote

• Autor wątku Autor wątku bernbern
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

bernbern

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
14
Witam. Piszę w sprawie dodatkowych zajęć. Jestem w klasie 4 technikum informatycznego - klasa maturalna. Dzisiaj koleżanka oznajmiła mi że jutro mam pójść do wychowawczyni podpisać jakiś formularz dot. zajęć dodatkowych które mają odbywać się w sobotę. Dodatkowo na te zajęcia mają chodzić wybrane przez dyrektor osoby - nie mam żadnych problemów z nauką, nie wiem w jaki sposób było to wybierane. To nie będą zajęcia z ramowego planu typu matematyka czy zawodowe przedmioty tylko zupełnie inne na temat informatyki. Trwać będą kilka godzin. W tygodniu mam 36 godzin lekcyjnych (tych dodatkowych nie wliczając). Jestem osobą pełnoletnią. Chodzę do szkoły publicznej. Od 4 lat organizacja tygodniu i pracy w szkole to 5 dni (wcześniej też tak było). Obecność na tych zajęciach ma być sprawdzana.

Z tego co wyczytałem mogę się powołać na fragment:
Zgodnie § 4 pkt 3 z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach stosuje się zasadę niełączenia w kilkugodzinne bloki zajęć z tego samego przedmiotu.

oraz na:
Zgodnie z § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego w zależności od warunków pracy szkoły, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze mogą być realizowane przez pięć lub sześć dni w tygodniu. Jednak ust. 3 nakłada na dyrektora szkoły obowiązek poinformowania przed rozpoczęciem wakacji organ prowadzący, uczniów oraz rodziców o organizacji tygodnia pracy.

Czy spokojnie w moim przypadku mogę się na to powołać, oraz czy ma ktoś jeszcze jakieś argumenty aby podważyć decyzje dyrektor? Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź. Pozdrawiam.

Ostatnia edycja: