adwokat z urzędu

• Autor wątku Autor wątku mpc
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mpc

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Witam mam problem
jestem studentem nie mam dochodów ani żadnych majątków
jak mogę się obiegać o adwokata z urzędu?
został mi postawiony art. 278 par2 kk (na 25tys. zł)
proszę o rade

Napisz wniosek do sądu o ustalenie obrońcy z urzędu i udokumentuj fakt, iż nie stać Cię na adwokata z wyboru. Musisz również wykazać, że nie jesteś w stanie sam się bronić

Barbie napisał:
Musisz również wykazać, że nie jesteś w stanie sam się bronić

Moim zdaniem to nie jest konieczne w sytuacji gdy udowodnione zostanie, że podejrzanego (oskarżonego) nie stać na adwokata z wyboru.

Mpc, musisz zebrać dowody (w tym dokumenty) zaświadczające co robisz, czy masz jakieś dochody i jakie są Twoje wydatki na utrzymanie.

kadi napisał:
Moim zdaniem to nie jest konieczne w sytuacji gdy udowodnione zostanie, że podejrzanego (oskarżonego) nie stać na adwokata z wyboru.
Kadi może nie powinno mieć większego znaczenia, ale ostatnio koledze nie przyznali adwokata z urzędu, bo stwierdzili, że może sam się bronić, a faktycznie nie stać go było na adwokata z wyboru...

Został mi przedstawiony zarzut tydzień temu, ale otrzymałem ponowne wezwanie w sprawie małej poprawki zarzutu ponieważ ktoś nowy się zgłosił jako poszkodowany.
W takim razie czy jest sens teraz się ubiegać o obrońce i czy jutro mam ten dokument podpisywać?
dziękuję za odpowiedź

Barbie napisał:
Kadi może nie powinno mieć większego znaczenia, ale ostatnio koledze nie przyznali adwokata z urzędu, bo stwierdzili, że może sam się bronić, a faktycznie nie stać go było na adwokata z wyboru...

Należało taką decyzję skarżyć.

prosze o pomoc:
"Został mi przedstawiony zarzut tydzień temu, ale otrzymałem ponowne wezwanie w sprawie małej poprawki zarzutu ponieważ ktoś nowy się zgłosił jako poszkodowany.
W takim razie czy jest sens teraz się ubiegać o obrońce i czy jutro mam ten dokument podpisywać?
dziękuję za odpowiedź "