S
soldado 2
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 6
Witam. Potrzebuję rady w pewnej sprawie. Jestem studentką piątego roku studiów. Moja rodzina znalazła się w trudnej sytuacji materialnej, co spowodowało że rodzice przestali łożyć na moje utrzymanie. Moja mama ma wysoką emeryturę (prawie 3000zł). Niestety znaczna część jej emerytury jest potrącana przez komornika na przecz długów wobec wierzycieli (bankructwo firmy). Pieniądze są składane w depozycie (nie zostały jeszcze rozdzielone na wierzycieli). Finalnie mojej mamie zostaje się 1600zł. Z tego powodu nie łoży na moje utrzymanie (ja nie mogę podjąć pracy z powodu studiów dziennych, pracy magisterskiej, jak i słabego zdrowia na które mam orzeczenie lekarskie- choroba przewlekła, stała opieka lekarska). Podjęłam więc decyzję, aby wystąpić o alimenty. Nadmienię tylko, że ojciec nie jest w stanie nic zapłacić, ponieważ jako wspólnik w firmie matki również zbankrutował, a nie ma jeszcze odpowiedniego wieku, żeby dostawać emeryturę. Tak więc ojciec nie ma żadnych dochodów, dlatego występuję o alimenty do mamy. Wobec tego mam trzy pytania...
1. Czy jeżeli Sąd zasądzi alimenty,to czy one zostaną pobrane z depozytu czy jest jeszcze taka możliwość, że będą ściągane z tego, co zostało, czyli z tych 1600 zł?
2.Czy po zasądzeniu alimentów mam możliwość egzekwowania pieniędzy z depozytu? Jeśli tak to w jaki sposób (do jakiego organu trzeba się zgłosić? do ZUS-u?)
3.Czy z powodu tego, że moja mama nie ma teraz żadnego majątku, z którego mogłaby być dokonana egzekucja, tylko emeryturę, to czy nie grozi jej odpowiedzialność karna, jeśli nie wywiązałaby się z zasądzonych alimentów?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Anna
1. Czy jeżeli Sąd zasądzi alimenty,to czy one zostaną pobrane z depozytu czy jest jeszcze taka możliwość, że będą ściągane z tego, co zostało, czyli z tych 1600 zł?