Alimenty - pytanie

• Autor wątku Autor wątku kazikuu
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kazikuu

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
27
Witam . Mam takie pytanie , sąd orzeka o tym czy ktoś ma płacić alimenty czy nie ma na podstawie przychodów tego co ma płacić czy tego kto będzie otrzymywał te alimenty ? Ponieważ ostatnio tata powiedział że musi zawiesić alimenty ponieważ ma złą sytuacje rodzinną i nie ma z czego mi płacić alimentów ( 450 zł - kwota ustalona przez sąd) . Jak na razie się na to zgodziłem i chcę po około 3 miesiącach powiedzieć żeby znowu mi zaczął płacić. I tutaj mam pytanie czy po tej całej umowie może iść do sądu i powiedzieć że przez 3 miesiące mi nie płacił i ja jakoś się utrzymywałem i sąd może mi wstrzymać alimenty ? Tata dostaje 3500 zł emerytury i utrzymuje swoje drugie dziecko. Jeśli chodzi o mnie to dostaje też rentę , ale i tak zostaje mi jakieś kilkaset złotych po opłaceniu rachunków . Dodam że mam 22 lata i studiuję

Ostatnia edycja:
kazikuu napisał:
Tata dostaje 3500 zł emerytury
To baaaaaaaaaaaaaaaaardzo wysoka emerytura. Nie zgadzaj się. Wystąp do sądu, jako student dostaniesz więcej niż masz obecnie, jeśli dobrze przygotujesz pozew.

uzasadnienie napisał:
To baaaaaaaaaaaaaaaaardzo wysoka emerytura. Nie zgadzaj się. Wystąp do sądu, jako student dostaniesz więcej niż masz obecnie, jeśli dobrze przygotujesz pozew.

Tylko ja się zgodziłem dobrowolnie na krótki okres czasu , bo przez ten czas kiedy płacił mi alimenty zdążyłem sobie odłożyć pare tys. Tylko nie chce żeby później mógł to wykorzystać przeciwko mnie w sądzie

kazikuu napisał:
żeby później mógł to wykorzystać przeciwko mnie w sądzie
Nie można tego wykluczyć, jesli będzie chciał wykazać, że posiadasz środki na swoje utrzymanie i w praktyce sie usamodzielniłeś...
Naprawde nie wiem, jak jest. To też kwestia zaufania między wami.

kazikuu napisał:
I tutaj mam pytanie czy po tej całej umowie [...]

Czy ta umowa miała jakąś formę pisemną? Ewentualnie jakieś SMSy?

Agnieszka3M napisał: