Analiza obrazu z monitoringu a RODO

• Autor wątku Autor wątku Namin
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

Namin

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
12
Witam,

Jestem programistą i chcę w obiektach handlowych zamieścić kamerę, która będzie analizowała odwiedzających. Narzędzie będzie zbierało takie dane jak płeć, ilość osób, czas przebywania w lokalu, rodziny czy pojedynczy użytkownik. Czy jest to praktyka zgodna z RODO?

Oprogramowanie nie zachowywuje nagrania na serwerze. Dane uzyskane z monitoringu są w formie danych przesyłane do systemu i tam jest możliwość ich analizy jak np. ilość konwersji lub ilość kobiet czy rodzin w obiekcie. Na uwadze jest jeszcze fakt, że jest to miejsce pracy pracowników sklepu. Czy w kontekście miejsca pracy jest to zgodne z prawem i na co musiałbym zwrócić uwagę?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i informacje w tej kwestii.

Czemu nie zaczniesz od samodzielnego zapoznania się z treścią Rozporządzenia?

PS.
Uważasz, że jest ono dla prawników?? Nie, dla każdego.

Leszek, jeżeli mam być szczery to się zapoznawałem. I nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na moje zagadnienie. Jeżeli jest ktoś na forum, kto zna odpowiedź na moje pytanie oraz jest w stanie mi pomóc bądź mnie nakierować, będę bardzo wdzięczny.

Monitoring juz teraz jest w kazdej galerii i sa odpowiednie zapisy w regulaminach.
To, ze jakies oprogramowanie bedzie cos zliczało nic tu nie zmienia.
Bo zakladam, ze kamera bedzie montowana za zgodą zarządcy obiektu.

Zgadza się, kamera będzie montowana na zlecenie właściciela obiektu. Analizuje to jednak odwiedzającego w obiekcie, monitoruje ruch jego w obiekcie, to jak się poruszał i wiele innych danych. Czy na pewno nie ma znaczenia jeżeli my nawet możemy analizować jego wygląd i te dane przetwarzać?

Namin napisał:
... Jeżeli jest ktoś na forum, kto zna odpowiedź na moje pytanie oraz jest w stanie mi pomóc bądź mnie nakierować, ...