Anulowanie mandatu za kolizje i...

• Autor wątku Autor wątku Grzesiek87
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
G

Grzesiek87

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
witam!
chcialem sie dowiedziec jaka jest szansa na to zeby zostal mi anulowany mandat w wysokosci 500 zl ;/

sprawa ma sie tak ze mandat dostalem za kolizje i za przewozenie osob w samochodzie nieprzystosowanym (mialem 2 osoby na pace w aucie dostawczym)

jestem uczniem, niekarany, razem ze studiujacym rodzenstwem na utrzymaniu rodzicow (cos jeszcze mozna dopisac)

gdzie najlepiej napisac porsbe? (wiadomo ze to zostanie odeslane do sadu grodzkiego) i czy dolicza mi jakies koszty sadowe? mandat + koszty za naprawe auta to jednak dosc duzy wydatek wiec jak na to moze popatrzec sad?

jak to najlepiej rozegrac i jakie sa mozliwosci na final tej sprawy? co ewentualnie ma zawierac takie pismo?
widzialem tu juz podobny temat ale prosze o jakies konkretne informacje

z gory dzieki za porade.

Skoro widział Pan podobne tematy, to prosze jeszcze raz je poczytać.

Od wielu, wielu lat nie ma takiej instytucji jak anulowanie mandatu karnego. W chwili podpisania, mandat staje się prawomocny.
Anulawanie mandatu mogło by nastąpić tylko przez sąd w syuacji stwierdzenia, iż czyn którego się Pan dopuścił nie jest wykroczeniem.

To że jest pan uczniem, niekaranym etc nikogo w tej sytuacji nie interesuje - podpisał Pan mandat, więc mandat jest prawomocny, i w związku z tym podlega wykonaniu.

mialem na mysli to czy jest szansa zeby mi umozyli te 500zl a punkty karne niech sobie zostana tylko zebym nie musial tego placic bo nie taka mala kwota...

Anulowanie mandatu może nastąpić jedynie gdy:
1.) mandat został nałożony na osobę, na którą nie można nałożyc mandatu np. soba poniżej 17 lat, osoba nie posiadająca zdolności do czynności prawnych
2.) jeśli mandat został nałożony za czyn nie będący wykroczeniem

Nie ma innej możliwości anulowania mandatu.