ARiMR i odwołanie - organ odwoławczy zignorował część zarzutów

• Autor wątku Autor wątku walczący\^z&!bobrami
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W

walczący\^z&!bobrami

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
TLDR: Zgadzam się z decyzją organu odwoławczego, ale chcę zwrócić jakoś uwagę że decyzja organu nie spełnia pewnych standardów.

Pełny opis:

Jestem rolnikiem. W rodzinie mam w zasadzie kilku rolników.
Co roku wspólnie przygotowujemy wnioski o dopłaty, weryfikując się wzajemnie żeby nie doszło do pomyłki. W sumie składamy 6 wniosków, otrzymujemy potem 3 x 6 decyzji przyznania (dla każdego jest decyzja JPO, ONW i PRŚK).

W tym roku trafiliśmy na jakiegoś urzędnika który chyba ma z jednym z nas osobisty problem - wszystkie decyzje, gdzie albo jako osoba składająca albo jako pełnomocnik pojawiała się konkretna osoba, były rażąco niekorzystne. Wyłączały z dopłat w sumie kilkanaście hektarów, w tym takie które od 4 lat są w PRŚK - więc musieli byśmy zwracać dopłaty 4 lata wstecz.

Zdecydowaliśmy się odwoływać. Odwoływaliśmy się od większości z decyzji, pierwsze odwołanie napisał nam prawnik, kolejne pisaliśmy sami w oparciu o ten sam schemat.

Odwołania zostały przyjęte, organ odwoławczy zarządził kontrolę w terenie na niektórych działkach i otrzymaliśmy ponowne decyzje - jeszcze nie wszystkie, ale te które dostaliśmy są już dla nas korzystne - nie obcinają _żadnych_ terenów względem naszych deklaracji.

Skoro jednak ARiMR zmusił nas do przeczytania tych wszystkich przepisów, siedzenia i denerwowania się przez całe dni - to teraz chcemy żeby nie było żadnych nieprawnych działań po ich stronie.

Organ odwoławczy wydał decyzję dla nas korzystną, ale: