błąd lekarski??

• Autor wątku Autor wątku przemek_1989
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

przemek_1989

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
7
Witam
W dniu 01.08 br., uległem wypadkowi. Następnego dnia udałem się do lekarza, który stwierdził stłuczenie palca, bez wykonania dodatkowych badań. Przypisał mi tabletki i maść. Dwa tygodnie od wypadku wróciłem do kraju. Zaraz po tym udałem się do lekarza, aby wykonać prześwietlenie bolącego palca. Okazało się, że palec jest złamany, czego konsekwencją była jego operacja (wstawienie implantu). 23 września br. mam zaplanowane zdjęcie gipsu, następnie rehabilitację. Dodam, iż zabieg usunięcia implantu ma się odbyć za 6 miesięcy.
Obecnie jestem studentem i posiadam ubezpieczenie NNW.
Chciałbym się poradzić, czy niewykonanie dodatkowych badań przez lekarza niemieckiego można uznać za błąd w sztuce lekarskiej?
Proszę o poradę
Pozdrawiam
Przemek

No pewno nie jest to bład w sztuce lekarskiej.WHO ( Swiatowa Organizacja Zdrowia) w swoich regulacjach okresla, iz błedem w sztuce jest przypadek, w ktorym lekarz postepuje przeciwnie z regulacjami dotyczacymi okreslonego przypadku.W przypadku stłuczenia nie ma na pewno zagrozenia zycia i nie ma koniecznosci wykonania przeswietlenia palca,poniewaz badanie dotykowe (palpacyjne) jest takze badaniem.Nie mozesz mowic o bledzie w sztuce lekarskiej, to jest nie powazne.Ja znam przypadek ze studiow, w ktorym kobieta bedaca po rozległym zawale serca dostaje silny lek ( nitroadrenaline) prosto do serca celem zastopowaniu dalszemu rozprzestrzenianiu fali skurczów i umiera... poniewaz jest na ten lek uczulona ( tylko na ten jeden ) lecz lekarz o tym nie wie.Lekarz w tym przypadku miał do dyspozycji okolo 5 leków ( wybrał nitroadrenaline), akurat ten na który ta kobieta była uczulona.I nie mozna mu nic zrobic, chociaz czynnie sie przyczynił do smierci tej pacjentki,poniewaz nigdzie nie bylo napisane,iz ona tego leku nie moze dostac.

Pozdrawiam