Bon stażowy a wypowiedzenie

• Autor wątku Autor wątku Cata
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

Cata

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
7
Witam,
Jestem studentką w formie zaocznej, przez ostatnie pół roku pracowałam na zlecenie, ale w zawodzie niezwiązanym zupełnie z moim kierunkiem studiów.
Wysłałam niedawno CV na ofertę pracy związanej z moim kierunkiem. Pracodawca, jako że nie mam doświadczenia w zawodzie, zaproponował mi początkowe zatrudnienie na bon stażowy.

Byłam w urzędzie pracy i żeby cokolwiek zdziałać w tym kierunku musiałam najpierw złożyć wypowiedzenie w obecnej pracy. Zrobiłam to wczoraj, za porozumieniem stron, ale muszę przepracować jeszcze 2 tygodnie (na umowie miałam czas wypowiedzenia 2 tygodnie, w przeciwnym wypadku musiałabym płacić wysoką karę pieniężną). Moje pytanie brzmi: Czy będąc teraz na wypowiedzeniu mogę zarejestrować się w urzędzie i starać o bon stażowy? Nie zależy mi na ubezpieczeniu bo jestem ubezpieczona na studiach.

Nie ukrywam, że jest to dla mnie ogromna szansa na pracę w zawodzie, i właściwie jedyna, jako że nie mam doświadczenia, bo nikt mnie nie zatrudni od razu na umowę.

Pani w urzędzie powiedziała mi, że bony stażowe są ograniczone i są wydawane na podstawie profilu. Czy tych bonów jest faktycznie tak mało, że za 2 tygodnie mogę już nie mieć na niego szans? Czy, jako że sama wypowiedziałam umowę i pracowałam przez ostatni czas, mam w ogóle możliwość aby dostać profil, który załapie się na bon stażowy?

I wreszcie - czy jeśli nie dostanę bonu stażowego, mogę się ubiegać o zwykły staż? Z tego co wiem to obecnie nie ma w naszym PUPie ofert na zwykłe staże, czy to że mam chętnego pracodawcę pomoże coś w tej sytuacji?

Bardzo proszę o odpowiedzi, bo ze stresu poobgryzam wszystkie paznokcie. Strasznie mi zależy na tym stażu, jest to bardzo dobra firma i druga taka szansa może się nie powtórzyć.

Możesz się zarejestrować jako bezrobotna dopiero w momencie, jak nie będziesz już pracować i otrzymasz świadectwo pracy.