brak ubezpieczenia a nagła operacja

• Autor wątku Autor wątku daro1989
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

daro1989

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Dobry wieczór, znalazłem się w sytuacji "z nożem na gardle" dlatego byłbym wdzięczny za wszelką pomoc i porady.
Od kilku dni przebywam w Niemczech, początkowo miał to być dwudniowy pobyt jednak tuż po przyjeździe zachorowałem dosyć poważnie i konieczne było leczenie farmakologiczne więc zostałem nieco dłużej. Niestety leczenie nie przyniosło skutku i dzisiaj otrzymałem skierowanie do szpitala na zabieg w pełnej narkozie, z hospitalizacją itd. Problem pojawił się w momencie kiedy okazało się, że nie posiadam ŻADNEGO ubezpieczenia - ani w Polsce ani w Niemczech. Pomijam fakt, że być może czegoś nie dopilnowałem, ktoś mnie wprowadził w błąd itd. Istotne jest to, że teraz jestem zmuszony wyłożyć kilka tys. euro na operację i chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić aby uniknąć lub zminimalizować koszty leczenia?
Nie pracuję, nie studiuję, nie mam ani dochodu ani ubezpieczenia. Termin zabiegu wyznaczono na jutro rano dlatego sprawa jest pilna.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Po wyjściu ze szpitala wystawią ci rachunek za usługę do zapłaty opieka lekarska w Niemczech jest jak wiesz płatna.
Powodzenia

Prosze wyraznie powiedziec w szpitalu, by nie traktowali ciebie jako osoby ubezpieczonej prywatnie (Privatpatient), tylko jako osobe, ktora placi za rachunek z wlasnej kieszeni (Selbstzahler)

A wiec Selbstzahler ohne Chefarztbehandlung und ohne Wahlleistungen

inaczej dadza ci pokoj jednooosobowy i na wizyte bedzie codziennie przychodzil do ciebie ordynator wydzialu, co spowoduje drastyczny wzrost kosztow