Brak WRS a aplikacja o rezydenture

• Autor wątku Autor wątku monma
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

monma

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Drodzy Forumowicze
Pracuję i studiuję w UK od 2006 roku. Nigdy nie zarejestrowałam się w Home office i teraz chcę złożyć aplikację o rezydeture. Aplikacja wymaga udzielenia odpowiedzi na pytanie o WRS mimo, że obowiązek rejestracji w Home Office upłynął w 2011 roku a by uzyskać rezydenture udokumentować muszę jedynie ostatnie 5 lat pobytu w UK. Martwię się teraz jaki wpływ będzie to miało na moją aplikację; w wypadku nieposiadania WRS, jedno z pytań wymaga podania listy pracodawców u których byłam zatrudniona "without permission". Jakiego rodzaju skutki prawne mogą spotkać mnie lub moich byłych pracodawców?
Moja koleżanka, Czeszka, jest w identycznej sytuacji i pracuje w UK od 2007. Niedawno bez problemu otrzymała rezydenture mimo braku WRS. Czy w jej przypadku możemy mówić o szczęściu czy też znacie więcej takich przypadków i obecnie nie przykłada soe do braku WRS takiej wagi?
Z góry dziękuję za komentarze

O jakiego czasu posiadasz numer National insurance i od kiedy płacisz oficjalnie podatki? Czy studiowałaś w 2006 roku na uniwersytecie?
W jakim celu potrzebujesz tego dokumentu?

WRS nie istnieje od kilku lat.
Rezydentura stała też- chyba że chcesz o brytyjski paszport aplikować. Tylko wtedy wystarczy pracować w UK 5 albo 6 lat legalnie.

Oczywiście że istnieje dokument rezydentury stałej!
Jednak jest on potrzebny tylko jeśli chcesz być sponsorem wizy dla partnera lub aplikować o obywatelstwo

Ja miałam problem jak urodziło mi się dziecko. Partner przyleciał do UK w 2009 roku i firma w ktorej pracował miała mu to wyrobić ale nie zrobili tego i dziecko nie mogło mieć paszportu GB I TYLE NIC NIE DA SIĘ zrobić już.

WRS zlikwidowano 1 maja 2011 roku. Tego dnia zrównały się prawa Polaków z prawami obywateli "starej unii" od momentu przyjazdu do UK

https://www.gov.uk/hmrc-internal-manuals/claimant-compliance-manual/ccm20120