Career break a Urząd pracy

• Autor wątku Autor wątku robal20
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
R

robal20

Użytkownik
Odpowiedzi
321
Witam
Czy ktoś miał podobny przypadek.
Biorę tzw. Career break w pracy na dwa lata (takie wyjście awaryjne bo gwarancji pracy po powrocie nie ma w tym wypadku, bo firma moze powiedzieć sorry no vacancy i sprawa zamknięta) przez ten czas nie będę brał wynagrodzenia no i nie będę podlegał pod NHS bo po 45 lub 60 dniach poza UK wygasa ubezpieczenie zdrowotne.
Otóż po powrocie do PL chce się zarejestrować w Urzędzie Pracy, jako poszukujący czy bezrobotny. Nie chodzi już o zasiłek ale o NFZ czy będę zarejestrowany. Jako ze to Career break a nie rozwiązanie umowy to druku p45 pracodawca czy też A1 (lub inny numer )hmrc mi nie wystawi.
Jak ktoś przerabiał temat to prosze o odpowiedź
P.S. Jak Wygląda też sprawa dla self employed i Urząd Pracy kolega prosił o info.

Yyy...nie znam się wprawdzie zbytnio na tym, ale i tak nikt inny Ci nie odpisał: czemu wygasa ubezpieczenie zdrowotne? Jeśli masz działalność w UK, to nie możesz po prostu dalej tam opłacać składek?

Dlatego
If you are moving abroad on a permanent basis, you will no longer be entitled to medical treatment under normal NHS rules. This is because the NHS is a residence-based healthcare system. You’ll also have to*notify your GP*so that you and your family can be removed from the NHS register.

Most people will no longer be entitled to use your UK-issued*European Health Insurance Card (EHIC)*to access healthcare abroad.

ale teoretycznie do pieciu lat po opuszczeniu można korzystac za darmo z nhs jeśli się mieszkalo 10lat
What if I should need hospital treatment while in the UK?

Under the current regulations, certain people who have previously lived in the UK, but who are currently working overseas, may be entitled to free NHS hospital treatment in England. The following groups of people would be fully exempt from charges for NHS hospital treatment in England: