Chciałem sprzedać "coś" bez praw autorskich. Proszę o pomoc.

• Autor wątku Autor wątku barteko
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

barteko

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Sprawa tak jak w temacie. Chciałem sprzedać plany konstrukcyjne pojazdu na allegro, za smieszna cene, tak naprawde nie przyszlo mi do glowy ze ktos sie moze o nie czepiac bo sa z 97r, no ale napisal do mnie przedstawiciel tej firmy maila z info ze jesli nie wysle im ksera pozwolenia na rozpowszechnianie w ciagu 7 dni to sparwa trafi do sadu. Allegro zablokowalo aukcje. No i mam pytanie. Co mi grozi jesli sprawa trafi do sadu? Jak moglbym sie dogadac z tym gosciem? Jak moglbym sie bronic. Aha... w mailu gosciu napisal tylko ze jest przedstawicielem tej firmy w polsce, a jakos nie moge znalezc jego w necie. Nie przedstawil sie ani nic. Czy tak postepuja w takich sprawach? prosze o szybką odpowiedz.

(uwaga, nie jestem prawnikiem, bardzo możliwe że jestem w błędzie)

Wydaje mi się, że pozwać może cię właściciel praw majątkowych do utworu, a nie przedstawiciel, choćby był jedyną uprawnioną osobą do rozpowszechniania dzieła np. w Polsce.

(uwaga, nie jestem prawnikiem, bardzo możliwe że jestem w błędzie)

Skoro ten ktoś jest przedstawicielem firmy (nie dystrybutorem, ale np. szefem oddziału) to prawdopodobnie ma odpowiednie upoważnienia.

Skąd miałeś te plany?
To był kupiony przez Ciebie egzemplarz czy go powieliłeś?

Witam,

jeśli plany spełniają warunek bycia utworem w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (a zapewne spełniają) wtedy:

1. autorskie prawa osobiste - poszkodowanym jest autor dzieła.

2. majątkowe prawa autorskie - poszkodowanym może być:
a. autor dzieła - na polach eksploatacji, na których nie zostały przeniesione prawa majątkowe na inną osobę lub na które nie została udzielona licencja wyłączna.
b. osoba będąca właścicielem majątkowych praw autorskich na danym polu eksploatacji przeniesionych na tę osobę przez autora