Ciąża a umowa na zastępstwo?

• Autor wątku Autor wątku Adiana4
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

Adiana4

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam.
Dokładnie to chcę wiedzieć co mi przysługuje? Zaczęłam pracę wiedząc że jestem w ciąży, pracuję jako nauczyciel na zastępstwo za nieobecnego,chorego nauczyciela. Zastępstwo może trwać miesiąc (będę wtedy w 3 miesiącu ciąży) lub dłużej - tego nie wiem. Wiem tylko tyle, że na tej umowie zasiłek macierzyński mi nie przysługuje. Ale czy mogę być np.na L4 do porodu? Kiedy najlepiej pójść na chorobowe,by było płatne? Zanim wróci pracownik którego zastępuję czy w okresie 7-u dni od daty utraty zatrudnienia? Będę wdzięczna za wszelkie odpowiedzi.

tak, niestety... Pracuję teraz trochę ryzykując, na szczęście praca w szkolnictwie jest bardziej obciążająca psychicznie niż fizycznie, dodam że jeszcze nie miałam odwagi przyznać się pracodawcy do ciąży....

I z zagrozoną ciążą lekarz dopuścił cie do pracy? Pracowałas gdzieś przedtem? bo jak to taki epizod miesiąca pracy to zus to zakwestionuje na bank. Ważniejsza pracqa na miesiąc czy dziecko?

Wiesz,pracowałam pół roku wcześniej również na zastępstwo w innej szkole,teraz poszłam do pracy bo czułam się dobrze,lekarz nie widział przeciwwskazań, praca w szkole to nie kołchoz,trzeba czasem krzyknąć ale nie ma dźwigania ani jakiś ciężkich prac bo praca jest umysłowa. Dop po 2 tyg poczułam się źle, zaczęły się wymioty,zrobiłam badania i okazało się, że wyniki kiepskie. Wstępnie mam pracować do 3 marca,to będzie ok.30 dni roboczych. Potem jeśli ta osoba wróci, pójdę na chorobowe i o to chodzi,czy zus może się czepiać krótkiego okresu zatrudnienia. Wydaje mi się że kobiety w ciąży powinny być bardziej uprzywilejowane. Szczególnie że niektóre pracują rok na zastępstwach i co? Nic im się nie należy? Macierzyńskie dostanę i tak po porodzie,ale chorobowe kobiecie w ciąży powinno się należeć zawsze,a przecież kokosów nie zarabiam...