Covid a ćwiczenia kliniczne. Konsekwencje

• Autor wątku Autor wątku Oczubrak
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O

Oczubrak

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Dzień dobry,
jestem studentem III roku studiów niestacjonarnych na kierunku medycznym. Przed momentem dowiedziałem się, że od października, łącznie przez dwa semestry do końca roku ( czyt. do konca czerwca) muszę wygospodarować każdy czwartek oraz piątek na dzień wolny od pracy, ponieważ w tym czasie mają odbywać się ćwiczenia kliniczne w jednym z szpitali, w których muszę brać udział. Większość osób studiująca zaocznie pracuje w tygodniu, żeby móc się utrzymać i zarobić na studia. Większość pracodawców nie zgodzi się na wielokrotną absencję pracownika w ciągu roku. Drugą przeszkodą jest obecna sytuacja epidemiologiczna, co jeśli pracodawca obawia się, że odbywając praktyki w szpitalu jestem bardziej narażony na zarażenie się wirusem, tym samym znacznie zwiększam ryzyko zachorowań w swoim miejscu pracy? Co jeśli moi klienci nie będą chcieli spotykać się ze mną z powodu większego ryzyka zakażenia?

Jesteś pewny, że ćwiczenia będą przy łóżku, a nie na fantomach?
Żadna uczelnia nie narazi Was na dostęp do zarażonych chorych, a tym bardziej nie narazi chorych na kontakt z Wami. To Wy przychodząc z zewnątrz na oddział jesteście bardziej niebezpieczni.
Uczelnia prawdopodobnie ogłosiła już Zasady bezpieczeństwa w czasie zajęć stacjonarnych. Niektóre uczelnie wprowadzają system śluz z pleksy i nikt nie ma kontaktu z tą grupą studentów, inne wpuszczają grupę do pomieszczenia z monitorami i studenci tylko oglądają, co im prowadzący pokazuje przy włączonym audio do komunikacji w czasie rzeczywistym.
Na pewno żadna uczelnia medyczna nie działa pod hasłem "wirus świrus wyłącz tv", to przytomni specjaliści. Jeśli nie da się zapewnić bezpieczeństwa zajęcia zostaną przełożone na kolejny rok - lepiej? Nie sądzę.