Czy dostanę zasiłek dla bezrobotnych?

• Autor wątku Autor wątku marta.katin
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

marta.katin

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam,
Od maja 2014 roku pracuję na umowę o pracę (na czas określony 2 lata) za najniższą krajową. Pod koniec bierzącego roku jestem zmuszona przeprowadzić się do mojego rodzinnego miasta i niestety wynika z tego porzucenie dotychczasowej pracy. W obecnym miejscu zamieszkania nie posiadam stałego zameldowania jedynie jest to lokum wynajmowane, ale poparte umową. Dodatkowo studiuję zaocznie i od kolejnego roku studenckiego (10.2015) będzie przysługiwało mi stypendium naukowe. Stąd moje pytanie, a właściwie kilka:

1. Czy w mojej sytuacji (przepracowany ponad rok na uop + trwające studia zaoczne) przysługuje mi prawo do zasiłku?
2. Czy otrzymanie stypendium naukowego (jest to uczelnia prywatna) wyklucza pobranie zasiłku dla bezrobotnych?
3. Czy jeżeli wypowiedzenie umowy nastąpi za porozumieniem stron to czy dostanę zasiłek dla bezrobotnych?
4. I ostatnie pytanie: W jaki sposób (najlepiej nie inwazyjny dla mnie) musiało by być określone wypowiedzenie aby natychmiastowo otrzymać zasiłek.

Z góry dziękuję za udzielenie pomocy. Trochę już w tym temacie czytałam, ale liczę, że na tym forum otrzymam profesjonalną pomoc.

:)

Jeżeli pracownik rozwiązuje umowę to zasiłek się nie należy.

Dziękuję za odpowiedź, jednak to nie ja oficjalnie będę rozwiązywać umowę. W poście wyżej napisałam, że jedną z opcji jest "porozumienie stron". Osobiście nie chciałabym rezygnować z obecnej pracy, jednak moja sytuacja prywatna niestety mi na to nie pozwala, dlatego chciałabym chociaż przez pierwszy miesiąc pobierać zasiłek zanim uda mi się znaleźć nową pracę.