Czy można wykonywać usługę nagrania materiału

• Autor wątku Autor wątku itproject1
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
I

itproject1

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam, jestem informatykiem, prowadzę kilka serwisów internetowych.

Przy okazji prowadzę działalność gospodarczą (uruchamiam sklepy, strony www, aplikacje internetowe)

Moje pytanie jest proste.

Czy mogę wprowadzić do swoich usług zgrywanie materiału z TV i fakturować ją jako usługa archiwizacji do formatu DivX (np, mecz, koncert, film) ?

Będę wdzięczny za informacje.

[cytat:3qnxq2hw] Czy mogę wprowadzić do swoich usług zgrywanie materiału z TV i fakturować ją jako usługa archiwizacji do formatu DivX (np, mecz, koncert, film) ?
[/cytat:3qnxq2hw] Bez zgody TV możesz zgrywać na użytek własny.. W zadnym wypadku w celach zarobkowych..

A co jeśli jest jakaś ogólnopolska audycja z imprezy(powiedzmy Woodstock) czy można nagrać tą audycję, a później NIEODPŁATNIE rozpowszechniać? Lub jak się to ma z legalnie nagranymi audycjami i legalnie udostepnionymi w internecie przez portal A, czy ja mogę pobrać te utwory i udostępnić na włąsnym portalu, ale jako własność podać portal A?

ok przeczytałem Art. 31 PA

Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory literackie,
muzyczne i słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych.
Dotyczy to w szczególności okazjonalnego wykonywania na żywo,
związanego ze sprawowaniem kultu religijnego, uroczystościami państwowymi,
szkolnymi, obchodami i imprezami powszechnie dostępnymi, z wyłączeniem
jednak imprez reklamowych, promocyjnych i wyborczych.

W odwołaniu do całej dyskusji jednak pytanko :). OK powiedzmy że portal A nagrywa utwory zgodnie z Art. 31. PA i udostępnia na swojej stronie legalnie, czy właścicielem jednak utworów nie są czasem ich wykonawcy. Czy ja powinienem mieć zgodę na dalsze rozpowszechnianie nagrań z imprez z Art. 31. które udostępnił portal A, czy wystarczy tylko iż je udostępnię i napiszę skąd pochodzą?