Czy muszę na to pismo odpowiadać czy nie ?

• Autor wątku Autor wątku Andrzej40lat
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

Andrzej40lat

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
Witam. Posiadam niedużą działkę budowlaną, na której znajduje stary słup niskiego napięcia i przechodzi nad nią linia napowietrzna. Dostałem od energii pismo z propozycją podpisania oświadczenia woli (w załączniku skan pisma) w związku z planowaną modernizacją, przebudową tej linii . Oczywiście się nie zgadzam , gdyż ten słup i linia napowietrzna koliduje mi z zagospodarowaniem mojej działki budowlanej. Tym bardziej, że jest to działka narożna i z dwóch stron graniczy z drogą gminną . Mam pytanie czy muszę im na to pismo odpowiedzieć?, ewentualnie czy lepiej dla mnie jak im odpowiem (tzw milcząca zgoda jak im nie odpowiem będzie,) Nie jestem prawnikiem i boję się, że jak coś napiszę to mogą później wykorzystać przeciwko . Bardzo prosiłbym o pomoc bo nie mam pojęcia jak postąpić dalej.

A jaka jest treść pisma skierowanego do Ciebie?

Modernizacja linii to dobry moment na stawianie żądań, np żądania przesunięcia słupa tak, by nie kolidował z twoimi planami zagospodarowania działki. Twoja zgoda na modernizację nie jest im co prawda niezbędna (mogą dostać decyzję administracyjną), ale bardzo z ich punktu widzenia pożądana, bo przyśpiesza inwestycję. Warto to wykorzystać, drugiej szansy może nie być.

OŚWIADCZENIE WOLI
O UDOSTĘPNIENIU NIERUCHOMOŚCI POD PROJEKTOWANYMI URZĄDZENIAMI
złożone w... w dniu 2018 r.
NIP/ PESEL ,
NI PI PESEL
adres zamieszkania
zwany w dalszej treści „Podmiotem Uprawnionym”,