czy rozliczać sie ze stypendium oraz ulga na dziecko

• Autor wątku Autor wątku gośka.k
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
G

gośka.k

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
studiuję zaocznie i pod koniec 2008 roku dostałam przyznane stypendium socjalne i na wyżywienie czy powinnam się z tego rozliczyć? jaki pit?

natomiast 29.01.2008 urodziłam córeczkę, czy przysługuje nam na nią ulga?

Co do stypendium to PIT 37, bo można nawet dostać zwrot. Jak ja dostawałam stypendium to się rozliczałam, jednak moje koleżanki już nie. Próg podatkowy w tym roku wynosi bodajże 3091 zł. Jeżeli nie przekroczyłaś tej kwoty to nie masz obowiązku się rozliczyć. Pamiętać jednak trzeba,że warto, bo jak się nie rozliczysz, to nie uzyskasz zaświadczenia, które może byc konieczne np. do świadczeń rodzinnych.

dziękuje za odpowiedź. nie przekroczyłam tej kwoty bo dostałam stypendium dopiero od października

waga109 napisał:
Co do stypendium to PIT 37, bo można nawet dostać zwrot. Jak ja dostawałam stypendium to się rozliczałam, jednak moje koleżanki już nie.
Bzdura. Stypendia i zapomogi dla studentów zwolnione są z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 174, z późn. zm.).
Patrz:
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego - System pomocy materialnej

Zwolnione od podatku????Hmmm. A to ciekawe...2 lata temu otrzymałam stypendium w wys. 3tyś. zł., z czego US zwrócił mi (bodajże była to suma) 160zł. Ciekawe dlaczego????Z tego co ja wiem osoba, która dostaje stypendium i nie przekroczy progu to nie musi się rozliczać, ale może.

Z tego co ja wiem osoba, która dostaje stypendium i nie przekroczy progu to nie musi się rozliczać, ale może.
To źle Pani wie. Po przeczytaniu innych Pani postów widzę, że lubi Pani po swojemu interpretować przepisy. :)